סובארו BRZ הוא רכב הספורט החדש של סובארו שנוצר כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לסובארו, אולם סיפור ההצלחה של השניים לא תמיד היה כה ורוד. בתחילה, דחתה סובארו את ההצעה של טויוטה לייצר יחדיו רכב ספורט משני סיבות עיקריות: הראשונה, סובארו לא אהבה את הרעיון של הנעה אחורית מכיוון שעד כה כל רכביה היו בעלי הנעה כפולה, ושנית, סובארו לא האמינה כי טויוטה תהיה מסוגלת לבנות רכב ספורט פרופר. אולם בכל זאת, הסכימה סובארו לייצר את המנוע בשביל טויוטה.כעבור כחצי שנה החלה סובארו לחשוב שוב על הפרוייקט ואף קיבלה הזמנה מטויוטה לבוא ולראות את האב טיפוס לרכב הספורט שלה, שלימים ייקרא GT86. סובארו כנראה אהבה, אהבה מאוד את מה שראתה ושינתה את דעתה בנוגע לרכב הספורט קופה עם הנעה אחורית.
"Back to basis, Keep it simple & Keep it light" - זה בקצרה הדרך שבה מתאר און יעקבסון, מומחה לנהיגת מירוצים את ה-BRZ החדשה של סובארו.
השאיפה למושלמות של סובארו
ה-BRZ, בניגוד לאימפרזה טורבו המפורסמת שלה ובניגוד לטרנד שאנו רואים לאחרונה עם יותר יותר ויותר רכבים אשר מגיעים עם הנעה כפולה, מגיע עם הנעה אחורית בלבד, וזאת למען מטרה אחת ויחידה – ביצועים. היא מגיעה עם מנוע הבוקסר של סובארו בנפח 2 ליטר, 4 צילנדרים ועם הספק של 197 כוחות סוס. ה-BRZ מסוגלת להעאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות, והיא תוכננה בצורה כזו שתעניק את חווית הנהיגה הטובה ביותר שתוכלו למצוא בשוק, כאשר הכי חשוב, היא נמכרת במחיר שפוי אשר מתחיל ב-220,000 ש"ח עבור דגם הבסיס – מחיר שבאמת שובר את השוק שעד היום ראינו התחיל בסביבות הקצה העליון של ה-300,000 ש"ח.
אלי אילדיס מספר לצוות אוטו1 אודות ה-BRZ החדשה: "כל הד.נ.א של סובארו מדבר על AWD, עם הסובארו BRZ מדובר על חידוש עם החיבור עם טויוטה"
הטכנולוגיה שמאחורי הרכב
המהנדסים של סובארו יצרו את פרויקט ה-BRZ במטרה לייצור רכב שיתחרה עם הפורשה קייאמן רק שבניגוד לפורשה, תימכר במחיר סביר, כך שכבר מן ההתחלה ניתן לגלות רבות על ה-BRZ והצפייה ממנה. ההיגוי ברכב הוא אחד מהטובים שקיימים בשוק, התגובה מאוד מהירה ועוצמתית, כאשר נהג ה-BRZ מקבל המון משוב מהרכב עצמו, וזאת רבות בזכות מרכב הכובד של הרכב, שנחשב לאחד הנמוכים ביותר בעולם ועומד על 459 מילימטרים בלבד! בסובארו דאגו ליצור את ה-BRZ במשקל קל והיא שוקלת רק כ-1255 ק"ג, מה שאומר שלמרות שהיא מגיע עם מנוע 2 ליטר, היא יכולה להטיס את המכונית ויושביה קדימה.
סקסית מבפנים כמו שהיא מבחוץ
BRZ – סיכום
• 6.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש
• 200 כוחות סוס
• 21 קג"מ
• צריכת דלק מעולה לנישה: 12 ק"מ\ליטר
• מהממת במראה חיצוני
• חווית נהיגה מושלמת
• מנוע בוקסר
• מרכב כובד מהנמוכים בעולם להיגוי מושלם
• מערכת להגברת הבאס של המנוע
• מחיר: 220,000 ש"ח
לסיכום עניין ניתן לומר בלב שלם כי ה-BRZ שווה כל שקל, כי כאשר משווים אותם למתחרותיה כמו הפורשה, אאודי, ב.מ.וו, ניסאן וכדומה, רואים כי הם אולי מציעים מעט יותר (וגם זה לא תמיד) אך הם עולים הרבה הרבה יותר. אז נכון להיום, עם המחיר שה-BRZ יוצאת לשוק, היא נחשבת למכונית הספורט קופה המשתלמת ביותר בארץ.
רוצים לקרוא עוד אודות הסובארו BRZ? לחצו כאן!
ומה הרשת אמרה על רכב ה-BRZ?
נחום מפורום וואינט- "בגלל מרכז הכובד הנמוך, ההנעה האחורית והאיזון, מעט מאוד מכוניות ספורט, או לא ספורט, יוכלו לקחת סיבובים ופיתולים במהירות גבוהה מזאת של הסובארו BRZ."
|
עידן מפורום ווילס - "רכב ממש מעולה ויחסית זול בהשוואה לאחרות, שווה בדיקה"
|
אמיר מפורום כלכליסט - "לסובארו יציבות כוונית גבוהה יותר, כך שבמבחן השוואה של מומחי המגזין היוקרתי MOTOR TRENDS עברה הסובארו את המסלול בזמן הקצר ביותר"
|
אהבתם את מה שקראתם? הצטרפו לפייסבוק של אוטו1 והישארו מעודכנים!
למידע על דגמים מקבילים:
ניסאן 370Z
פורשה קאיימן