יש לא מעט שחיתות בעולם מכירות רכב מיד שנייה – אפשר לומר שמרבית העסקאות לא חפות מהעלמת מידע כזו או אחרת במהלך תהליך החיפוש והרכישה. מי שמנסה לרכוש רכב בעולם שוק הרכב הפרטי, עלול להתקל בסוחר רכבים שמתחזה לאדם פרטי שמוכר רכב של קרוב משפחה או אדם אחר. מדובר בעבירה – על סוחר רכבים לעשות גילוי נאות בפני הרוכש, להזדהות כסוחר ברכב ולפעול בתום לב – לספר ככל הידוע לו על מצב הרכב. במידה ולא עשה כן, הרי שמדובר בעבירה, במידה והטעה את הקונה. לצורך העניין, כל מי שאינו בעליו או בן משפחה מדרגה ראשונה הינו "סוחר ברכב".
לאחר התרשמות ראשונית מהרכב – רצוי להביט ברישיון
קניית מכוניות יד שנייה – מה חשוב לבדוק ?
ראשית, אין טוב ממראה עיניים. לאחר התרשמות ראשונית מהרכב – רצוי להביט ברישיון. את הפרטים ברישיון להשוות לפרטי הרכב – בין אם זה מספר השלדה ולוחית הרישוי, ובין אם להשוות את זה לתעודת הזהות של בעל הרכב – להשוות את השם למה שרשום ברישיון. במידה ומדובר באדם אחר, רצוי להמנע מרכישת הרכב במסגרת פרטית שכזו.
שמנסה לרכוש רכב בעולם שוק הרכב הפרטי, עלול להתקל בסוחר רכבים שמתחזה לאדם פרטי
לבדוק את הרכב במכון בדיקות רכב נטרלי
מכון לבדיקת רכב חייב לבצע עבודה נטרלית כדי שכל רעות הרכב המשפיעות על מצבו תיחשפנה. חשוב להדליק נורה אדומה במידה והגורם שמוכר את הרכב מציע ללכת למכון בדיקות ספציפי. אפילו אם נשמעים דברי שכנוע כמו למשל "אחריות על הבדיקה" או שהוא פשוט סמוך למקום המפגש – יש להתעקש לקחת את זה למקום "שלכם" או למכון בדיקות באזור אחר לחלוטין, בבחינת "אורח לרגע מוצא כל פגע" וכזה שאינו "משוחד".
כמה נוח לקנות רכב יד שניה מליסינג
נכון, אמנם רכב מליסינג עבר לפחות בדיקה אחת לפני שהוצע ללקוח, וזאת כדי למנות את הטיפולים השונים שנעשו בו ואת הפגעים כדי לשנות את מחיר הרכב בהתאם – ולצורך גילוי נאות – שיהיה אפשר להציע את הרכב באופן מיידי בשיטת "שלם וקח" וזה עדיין לא פוטר מבדיקה ניטרלית.