הנחה אינה אומרת שהרכב הינו "סוג ב'" או שיש טעות בייצור (בניגוד למוצרי טקסטיל למשל) – ואפילו לא תמיד נעשות כאקט של סיום עונה ו- Sales. ההנחות בתחום מכירת רכבים באמצעות חברות ליסינג – מקורם בסיבות ידועות וקבועות מראש: ראשית חברת הליסינג מייבאת בדרך כלל באופן עצמאי מחו"ל את ציי הרכבים אותם היא מוכרת או מעבירה להשכרות, ומכאן שהרכב מוזל יותר מלכתחילה. שנית, מדובר על דגמים פחות מאובזרים לרוב, כלומר – פחות מראות חשמליות, ג'אנטים אופנתיים או חלונות חשמליים. לבסוף, אפשר לבדוק זאת במכירון רכב.
הרכבים יכולים להיות עדיין אפילו במסגרת האחריות לשירות של היצרן
רכבים מיד שנייה – אפילו בפחות ממחיר מחירון
רכבי יד שנייה מליסינג אלו רכבים משנתונים אחרונים – כלומר הרכבים יכולים להיות עדיין אפילו במסגרת האחריות לשירות של היצרן, ולהימכר בפחות ממחיר מחירון. כשאנו אומרים "מחיר מחירון", לוקחים בחשבון שהרכב הוא משנתון מסוים ואת מספר ה"יד". שערי ההנחות כיום במכירת רכבים כאלו עומדים על טווח הנחה שבין 5%-25%.
ישנם רכבים שממתינים זמן רב לקונים
במה תלויה ההנחה?
ראשית, לא משנה מה היה לראשונה מחיר הפתיחה של מכירת הרכב, ליכולת המיקוח של הלקוח ישנה השפעה מרובה על המחיר הסופי שבו יקבל את הרכב. יכול להית שהרכב זקוק לתיקון קל כמו למשל החלפת צמיגים- מי שהוחלפו עבורו במיוחד הצמיגים זכה להנחה שוות ערך. המחיר יכול לרדת עוד כשמדובר על רכב מהשכרה ולא מליסינג.
רכב פחות פופולארי? אולי המחיר ירד
ישנם רכבים שממתינים זמן רב לקונים, אפילו אם הם חדשים לגמרי ולא ראו כביש, אפילו משנתונים קודמים. רכבים כאלו שחברות המכירה מעוניינות "להיפטר" מהן, זוכים להנחות גדולות ולמבצעים, במיוחד בירידי מכוניות שאותה חברה מקיימת לקהל הרחב.