משאבי טבע הינם עניין יקר, וכך אנו מגלים שמחירי הדלק רק מאמירים מדי שנה ולא להיפך. במקום להתלונן על המחירים ולהמשיך "לשרוף בנזין" משך שעות רבות בשבוע, אפשר לעשות מעשה, ולצמצם את הצורך בדלק – וזאת מבלי להפחית את השימוש ברכב. איך עושים את זה? באמצעות רכב שיש בו מנוע הפועל על חשמל. כאן אפשר לחלק את סוגי הרכבים הללו לשניים – לרכבים היברידיים ולרכבים חשמליים. ההבדל הוא שרכב חשמלי פועל נטו על בסיס מנוע מחשמל, ורכב היברידי זכה לשני מנועים – בנזין וחשמל.
נדמה שרשרוש הכנפיים של הפרויקט שיצא לדרך לא מזמן עדיין לא השפיע על פי אפקט הפרפר שלו
רכבים היברידיים נהנים מכל העולמות
נכון, זה נשמע עתידני למדי, ניסיוני למדי ולכן היינו יכולים בקלות לשייך את הרכבים ההיברידיים למשפחת היוקרה כמו למשל ה גרייט וול סטיד, לקסוס CT, פורשה פנמרה ועוד. לעומת זאת, הונדה אינסייט, הונדה CR-Z, טויוטה פריוס, טויוטה אוריס HSD ועוד אלו מכוניות היברידיות נפוצות על הכבישים יותר מן הסתם, ונהנות מהשפעת מזהמים מופחתת על הסביבה. במידה והמנוע החשמלי הפך ללא אפקטיבי יכנס לפעולה מנוע הבנזין.
במקום להתלונן על המחירים ולהמשיך "לשרוף בנזין" משך שעות רבות בשבוע, אפשר לעשות מעשה
רכישת רכבים חשמליים
רכישתם של רכבים חשמליים כמו למשל טויוטה ראב 4EV או רנו פלואנס של בטר פלייס נכנסו בגאון לשוק הישראלי, אולם מנקודה זו, נדמה שרשרוש הכנפיים של הפרויקט שיצא לדרך לא מזמן עדיין לא השפיע על פי אפקט הפרפר שלו. בינתיים מותקנות בארץ עוד ועוד תחנות למילוי הסוללה, במקביל לתחנת מילוי פרטית בחניה.
חסרונות הרכבים שיש להם מנוע חשמלי
המנוע החשמלי אינו מגיע לאותן עוצמות מהירות כפי שמנוע הבנזין- הטווח מוגבל לבין 120-180 קילומטרים לשעה. היות והוא עדיין חדש יחסית בשטח, ישנו שימוש הדרגתי בעיקר ברכבים הללו לרבות העובדה שחלק מתחנות השירות טרם נפתחו.