על הכביש של היום עולים רכבים חדשים או מחודשים בעיקר. את הרכבים הישנים והמיושנים שנמכרו מיד ליד רואים פחות, בעיקר משום המבצעים המשתלמים והתנאים המפתים להשכרת רכב והכול תחת חסות של חברות ליסינג שלוקחות אחריות על מה שהן מוכרות, ובניגוד למוכרים הפרטיים, לא נעלמות לאחר העסקה, אלא תמיד נמצאות שם כדי להעניק המשך שירות כמובטח. הרכבים שמוצעים למכירה הם חדשים יחסית וההיסטוריה שלהם ידועה, ולא רק זאת – הם עברו בדיקה לפני שהוצעו למכירה על מנת לתמחר את הרכב כראוי.
רכב שהיה תחת ליסינג תפעולי סביר להניח שעבר בדיקות תקופתיות וטיפולים
רכב מליסינג שנמכר באמצעות סוכנות
רכבים ששרתו לקוחות באמצעות ליסינג לטווח זמן ארוך של שנים, יכולים להמכר באמצעות סוכנות אחרת לליסינג או להשכרת רכבים או באמצעות מתווך אחר. בדרך, יכול להיות שספר הטיפולים אבד או שלא אותה חברה תחזקה את הרכב וההיסטוריה לא ממש ידועה, אולם עיון ממושך ברישיון הרכב אמור לספר לנו רבות – כמה בעלים היו לרכב – ובדרך כלל החברה שמתווכת בין החברה שהחזיקה בו ובין הרוכש אינה נחשבת ל"יד".
בדרך כלל החברה שמתווכת בין החברה שהחזיקה בו ובין הרוכש אינה נחשבת ל"יד".
רכבים מליסינג והשכרה נמוכים ממחיר מחירון
כאשר מוכרים את אותו הרכב שאתם רוצים – רק שבמחיר נמוך יותר, כשבהשכרת רכבים מדובר על עד 17% פחות ממחיר מחירון, נותר רק לוודא שהרכב עצמו הוא במצב תקין. תהליך קניית רכב מחברת ליסינג הוא בדיקה שטחית של הרכב לאור יום כולל נהיגה בו, לקרוא את הרישיון ביסודיות, להבין מה אומרת הבדיקה שאותה מתמצתים קודים על גבי הנייר של המוכר, לקחת את הרכב לבדיקה, להתמקח וליהנות ממנו.
רכב ליסינג עבר בדיקות תקופתיות
רכב שהיה תחת ליסינג תפעולי – סביר להניח שעבר בדיקות תקופתיות וטיפולים. שאר הרכבים – תלוי במידת ההשקעה של המחזיק. היות ולא ניתן לדעת תמיד מה היה תחת איזו עסקה, רצוי לשאול מתי צריך לקחת אותו לטיפול (עשרת אלפים או 15,000?) ואולי אפילו להתקזז על זה גם עם סוכן המכירות.