חברות ותאגידים היו נוהגות לפני כעשרים שנים ואחורה לרכוש רכבים ששימשו את העובדים וכן החברה נהנתה מהם כרכב חברה. עם השנים וכניסת הליסינג לנישה המקומית העסקית, החלו קבוצות מעסיקים לחכור ציי רכבים מחברות הליסינג, כשהביקוש העיקרי היה לרכבים מתקדמים וחדישים שהם בעיקר מתוצרת יפן. בכל שנה הייתה מלכת כביש אחרת בתחום רכבי הליסינג, ובתור עמדו סובארו וגם מיצובישי, אולם ישנה מלכה בלתי מעורערת לעניין – מזדה. זה החל ממזדה לנטיס. לאחר מכן המשיכו לייבא מזדה שלוש, חמש ושש.
אפשר להשיג רכב במחיר זול יותר ממה שהוא שווה כיום
שוק הליסינג בישראל
מעט לפני שנות האלפיים הלכה וגדלה בועת הנדל"ן, שנהנתה לא רק ממשכורות ענק, אלא גם מתנאים מיטיבים כמו למשל רכב צמוד. בשנות האלפיים המוקדמות התפוצצה הבועה, ועם העובדה שרבים פוטרו מתעשיית ההייטק, הופיעה עובדה נוספת: צריך למצוא פיתרון לרכבים שהושכרו בליסינג, ולא רק זאת, אלא שרצוי לפנות גם לקהל הפרטי כדי להגדיל את נתח השוק.
הליסינג התפעולי התאים באותם ימים בעיקר למועסקים באמצעות חברות
ליסינג תפעולי בשירות חברות מסחריות
הליסינג התפעולי התאים באותם ימים בעיקר למועסקים באמצעות חברות. אלו השיגו תנאים נוחים לשכור את הרכבים הללו, כשהן מקבלים חבילה שלמה – את הרכב עצמו עם הביטוח, השירותים השונים והמפנקים, כשהכול נמצא ביחד אין הפתעות וישנו מחיר אחיד ומתאים לכל אחד. מאוחר יותר הרפורמה בשוק הליסינג הפכה את הליסינג התפעולי נוח יותר לפרטיים.
ליסינג מימוני
אפשר להשיג רכב במחיר זול יותר ממה שהוא שווה כיום, מסתבר. כך, רכב ששוויו ממילא פחות ממחיר מחירון מלכתחילה יחולק לתשלומים. במידת הרצון לרכוש את הרכב בתום העסקה לאחר מספר שנים, אותו אדם שיודע בדיוק מה היתרונות והחסרונות של הרכב יכול לרכוש אותו בסכום ההפרש שנותר בין שוויו ובין מה שכבר שולם.