שנת 2009 הייתה טובה לרוכשי המכוניות, כשהידיעה הייתה תלויה באויר משנת 2008 לאחר פרסום של משרד האוצר. בתקופה שבין מסירת ההודעה הזו ועד לרגע שבו ניתן היה לרכוש רכבים שנמכרו בהנחה חלה ירידה ברכישות הרכבים החדשים. בשנת 2009 חל המשבר הכלל עולמי בכלכלה – וישראל נכללה בתוכו, ובכל זאת קצב רכישת הרכבים החדשים נותר במגמת ירידה – ויצר משבר כפול במכירת הרכבים החדשים. מבחינת חברות הליסינג, המשבר היה יכול לכלול גם את רכבי יד שנייה מליסינג ולא רק את החדשים.
קצב רכישת הרכבים החדשים נותר במגמת ירידה
ציי רכבים שלמים שמחירם ירד
מחירי הרכב לא הוזלו בחמישה אחוזים כפי שהיו חששות כבדים בנושא. אפשר לומר שמחירי הרכבים עמדו בעינם; למרות שהייתה הוזלה במס הרכישה של רכבים חדשים מ78% ל-75%, הדולר התחזק ואלו התקזזו באלו, לפחות בכל מה שקשור בדרגת היבואנים.
המיתון עדיין מורגש בשוק הליסינג וממשיכים לשלם פחות על רכב ליסינג
מיתון גם אצל הליסינג
בשנה זו חל מיתון גם בענף הליסינג לרכבים, והועלו הצעות שונות וחדשניות כדי להציע פיתרון ולשפעל את העסקים מחדש. הצעה אחת אמרה לנסות ולשווק את הרכב בארצות ערב השכנות – במיוחד את רכבי ליסינג יד שניה ובכך להפטר ממלאי רכבי יד שניה, וכן הועלתה תוכנית נוספת – לשלוח מכוניות ישנות לגריטה ולקזז ישן מול חדש או עסקאות טרייד אין כשנעשה שימוש בחלקי הרכב הישן.
גם בשנת 2011 עדיין הורגש המיתון
המיתון עדיין מורגש בשוק הליסינג וממשיכים לשלם פחות על רכב ליסינג, כשהחברות עדיין עובדות מול קהל קיים של מאות אלפי בעלי רכבים. יתכן שהחברות הללו תצטרכנה להצטמצם ולעבוד באופן יעיל יותר בעתיד על מנת למקסם את הרווחים שלהן בהתאם למצב.