מבוסס בצורה ישירה על מתליו ושלדתו של הפולקסווגן גולף, השירוקו הוא רכב קופה אשר מתחרה עם רכבים כמו הרנו מגאן קופה, והאאודי S3. קו היצור של השירוקו כולל מנועי טורבו בנזין וסופר בנזין בנפח 1.4 ליטר וכן גם במנוע דיזל בנפח 2 ליטר. לשירוקו ספינת דגל העונה לשם שירוקו R והיא מגיע עם מנוע טורבו בנזין אשר מספק לא פחות מ-261 כ"ס. דר"א, זה אותו המנוע כמו בפולקסווגן גולף, רק עם שינוי קל – אותה הגברת בשינוי אדרת.
מי לא רוצה רכב כזה
חווית נהיגה
כאמור, השירוקו מבוססת על הגולף המצליחה, אולם היא נבדלת ממנה בגובהה (היא נמוכה יותר), היא יושבת קרוב יותר לכביש, רחבה יותר וגם שוקלת פחות הודות למיתלי האלומניום שלה – כל אלו הופכים את חווית הנהיגה שלה למאוד שונה בהשוואה לגולף. על הכביש, לרכב תגובות מעולות בזכות ההיגוי חד ובעיקר בזכות בקרת השלדה המסתגלת שלה – כך שהמכונית יכולה להתאים את עצמה כמעט לכל מצב. מגוון המנועים הוא רחב, אולם המנוע המומלף לשירוקו הוא מנוע הטורבו בנפח 2 ליטר, שכן הוא מציע ביצועים טובים בצורה שעדיין לא גורעת מצריכת הדלק בצורה משמעותית. רוב הסיכויים כי תזדקקו לרכב גם לנסיעות שקטות של יומיום, ועל כן לא מומלץ ללכת על גירסת ה-R שכן המיתלים שלה נוקשים במיוחד (לחווית ספורט) ולא טובים לנסיעות עירוניות.
קיבלה את אחד הציונים הגבוהים בנישה שלה
נוחות
בולמי הזעזועים של המיתלים מתאימים את עצמם לאיכות פני הכביש בצורה מתמדת, וכתוצאה מכך, הנסיעה בשירוקו היא נוחה מאוד ולעולם אינה נוקשה מדיי.זאת, בשילוב עם מרכב רחב יותר ומיתלי אלומיניום, הופכים את המכונית ליציבה ולבטוחה גם בכבישים מאתגרים. בפנים, יש שפע של מקום עבור הנהג והנוסעים, כאשר ל אלו אשר יושבים מאחור יש מרחב ברכיים וראש נדיב ביותר. מושב הנהג נוח להפליא, כך שניתן לעשות נסיעות ארוכות ומבלי להרגיש כאב או עייפות כתוצאה ממושב לא נוח.
אמינות ובטיחות
לרכב עיצוב מעניין, אולם לא מלהיב בעיניי כולם, ולמרות זאת, כאשר נכנסים פנימה מתגלה עולם אחר. החלק הפנימי של השירוקו נבנה בצורה יפה ונעשה שימוש בחומרים בעלי איכות גבוהה, איכות הבניה גם היא מרשימה, אולם היה ניתן לנחש זאת כי בכל זאת מדובר גם בפולקסווגן. במבחן הריסוק האירופאי של NCAP, זכתה השירוקו ל-5 כוכבים.
מעוניין בפרטים נוספים על הפולקסווגן שירוקו? לחץ כאן!
מאילו סיבות עדיף לקנות רכב?
קניית רכב שאלות ותשובות
איך בוחרים רכב חדש