בישראל מתקיים שוק מכירת רכבים ענף ושוקק, תוך שיטות שונות לממכר רכב: דרך חברות ליסינג – בין אם זו השכרה או מכירה ישירה של הרכב, יבואנים רשמיים או יבואני דגמים מיוחדים ביבוא אישי, החלפת מכוניות מיד שניה ועוד. לדוגמה – רכבים שמיוצרים במיוחד לפי דרישה בחו"ל ואינם מיובאים על ידי יבואנים רשמיים, יכולים להגיע גם באמצעות הזמנה פרטית, מה שיכול להוזיל ממש בקצת את המחיר הסופי שלו, למרות שמדובר בפרוצדורה שלמה. עסקי היבוא האישי יכולים להיות מסובכים למי שחדש בתחום, אולם לסוכנות מיומנת זהו הליך שגרתי – לכן יוכלו גם להעניק ייעוץ בנושא.
חשוב שגיל הרכב יהיה עד 24 חודשים לאחר שהוא עומד על כבישי הארץ
אין הגבלה בדגמים
כדי לא להתפשר על המבחר של הרכבים שמועמדים למכירה בארץ, אפשר להתרשם מכל אותם אינספור דגמי רכבים שנמכרים בחו"ל. הממשלה מצידה מתירה דגמי רכבים ביבוא אישי על פי תקנות ונהלים. ניתן לייבא רכבי אספנות, רכב שמיועד לתושב חוזר שיש לו זכויות לעולה חדש שיש לו זכויות, לתושב ישראל שאין לו זכויות. חשוב שגיל הרכב יהיה עד 24 חודשים לאחר שהוא עומד על כבישי הארץ – משומש או חדש.
הממשלה מתירה דגמי רכבים ביבוא אישי על פי תקנות ונהלים
איך לממן רכב חדש ביבוא אישי?
רכבים חדשים שמגיעים ביבוא אישי יכולים גם הם להיות חלק מתהליך מימון לרכב, אצל חברות מיוחדות שעוסקות בעניין. מדובר על לקיחת הלוואה המיוחדת לעניין. מה שאומר שההליך לא רק הולך ונעשה פשוט יותר, אלא שלא חייבים להתמצא בכל התהליך – יש מישהו שכבר עושה את זה בעבור הלקוח.
לא לשכוח את כל המאפיינים הדרושים
חשוב עדיין לשמור על כל אותם מאפיינים חשובים של רכב משפחתי. חשוב לקבל את המפרט מהיבואן, ולוודא כי הכול מתאים לתנאים שבארץ, לרבות סוג הדלק של הרכב. בנוסף – למי פונים כדי לתקן את הרכב ואצל מי עושים את הביטוח לרכב שכזה.