בשנים האחרונות נעשה מאמץ לגבש תוכניות לסביבה ירוקה יותר, הושקעו כספים בתשתיות שונות לתחנות הטענת רכבים חשמליים, ישנם רכבים שהוסבו באופן פרטי להנעה באמצעות גז ובכך הוזילו לבעליהם את ההוצאות על תחזוקת הרכב בעשרות אחוזים, החלו לפעול רכבות חשמליות במרכזי ערים ראשיות, נסללו כבישים לרוכבי אופניים התוכניות שעלו לרשויות המקומיות מליוני ואף מיליארדי שקלים, ישנם אוטובוסים היברידיים וגם הרכבת התחתית בתל אביב מתוכננת לצאת לדרך בשנים הבאות. כדי לקדם את התוכנית לשימוש ברכבים ירוקים מעלים מדי שנה לכבישים רכבים שזול יותר לייבא.
רכבים שהוסבו באופן פרטי להנעה באמצעות גז ובכך הוזילו לבעליהם את ההוצאות על תחזוקת הרכב בעשרות אחוזים
רכב "ירוק" – מהו?
מדובר ברכבים שיש בהם מערכת המפחיתה את זיהום האויר ולא רק אותו - בוטלו מערכות האזעקה ברכבים רבים, ובכך מפחיתים מטרד שמיעתי. כדי להפוך
רכב לירוק, הופכים את מערכת ההנעה שלו לחשמלית או מסבים אותה להנעה באמצעות גז. רכבים אלו – בעיקר הרכבים החשמליים, יתאימו לנסיעות קצרות יותר או במהירות מירבית נמוכה יותר מזו שרכב המונע בדלק יגיע אליה.
כדי להפוך רכב לירוק, הופכים את מערכת ההנעה שלו לחשמלית או מסבים אותה להנעה באמצעות גז
רכבים חשמליים ברחבי הארץ
לאחרונה נערכו השקות שונות לרכבים מדגמים חשמליים, וזו אבן הפינה לפרויקט שמטרתו להפוך בעצם לשגרה על הכבישים. רכב חשמלי הוא רכב שיש לו מנוע אחד – חשמלי. כדי להטעין אותו יש להגיע לתחנות טעינה מיוחדות ברחבי הארץ או להטעין אותו בחניה בבית, כמו גם האפשרות לקבל שירות מסוכנות הרכב שמחליפה בכל מקום בארץ את הסוללה – הליך שיכול להיות מהיר בהרבה מזמן הטעינה עצמה, וצפוי להגיע בשלב מסוים גם לחברות ה
ליסינג, לאור התפתחות הליסינג בישראל.
רכבים היברידיים – קיימים מספר שנים בארץ
רכב היברידי כמו למשל מדגם הונדה אינסייט כבר נוסע ברחבי הארץ, יש לו שני מנועים כשהמנוע הדלק נמצא כרגיל בקדמת הרכב ואילו החשמלי – מאחור. ניתן לעבור ממצב נסיעה בדלק אל מצב של מנוע חשמלי ולהיפך בלחיצת כפתור, כאשר ברירת המחדל היא – המנוע החשמלי.
טיסות זולות