מאז נחתה בישראל בשנת 2013,
טויוטה קורולה בדור ה-11 שלה, היא הפכה במהירות שיא למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ולמכונית השנייה הנמכרת בישראל. אין ספק שמדובר ברכב האהוב ביותר על הציבור הישראלי ולכן, כשבטויוטה החליטו לספק את הדגם החדש לשנת 2017 הרגשנו הצורך לבדוק במה הם פינקו אותנו הפעם ועד כמה באמת צריך לשנות מכונית שכבר עכשיו אהובה על רוב הציבור ויצאנו לבדוק את
טויוטה קורולה 2017 במבחן רכב. בטויוטה מבטיחים שמירה על המצב הקיים, אך הפעם החליטו לעצב מחדש את תא הנוסעים והוסיפו מערכות בטיחות סמי-אקטיביות כבר בדגם הבסיסי, שעד היום היו למעשה נקודות החולשה של הקורולה.
בחרו להשקיע הפעם בפנים והשאירו את העיצוב המפורסם והמוכר
עיצוב - כי אין שני לרושם ראשוני לא?
אוקיי, אז ממבט חיצוני הדגם החדש למשפחת קורולה עלול להטעות את חלק מקוראינו שכן לא נראה שב
טויוטה בחרו שלא ללכת רחוק במתיחת הפנים החיצונית ובחרו לשנות בעיקר את הפנסים הקדמיים והאחוריים, כשמיזגו את פסי הכרום הדקים בחרטום, והחרטום עצמו קיבל פגוש אגרסיבי יותר. האמת, טוב עשו בטויוטה כשבחרו להישאר עם המוכר והטוב שעדיין משרה על הרכב תחושה של יוקרה, אך אין ספק שאת מתיחת הפנים העיקרית שמרו בטויוטה לפנים הרכב המציע קודם כל, אופציה לצביעה דו-גונית אשר מספקת תחושה מזמינה יחד עם שילוב קווים חדשים בסביבת תא הנהג ושינוי המראה של פתחי האוורור כדי לייצר תחושה נעימה יותר.
מערכת בקרה חדשה, המצרפת אותה לשאר המתחרות בקטגוריה
טכנולוגיה ומערכת הבקרה
אל החידוש בתא הנהג, מצטרפות בקרת האקלים החדשה, וצג מגע גדול ורחב יותר שמתחבר יחד עם לוח השעונים החדש, אך עם זאת, לנהגים זקנים כמונו, העובדה שאין פקדים פיסיים (כפתורים ללחוץ עליהם) מקשה על נוחות השליטה, אך תאורת הפנים מצליחה להסוות את העובדה הזו ויחד עם רמת האבזור הכוללת, מפתח חכם, בקרת שיוט חדשה, והגדרות מערכת שמזהה מצב חירום כמו תאונה ומציעה את האפשרות ליצור קשר מידי עם המוקדים הרלוונטים, מספקת הקורולה חויית שליטה נוחה מאוד. עוד אספקט חשוב הוא המרחב הנוח לרגליים והרצפה השטוחה המאפשרת ישיבה נוחה גם לנוסע שלישי במרכז. רק חבל שפתח איוור לנוסעים מאחור עדיין לא הפך לדבר שבשגרה.
מספקת חווית נהיגה חסכונית ונוחה למשפחה
חווית הנסיעה ומבחן הסבגיות
גם בכל הנוגע ליכולתה של הקורולה החדשה, שמרו בטויוטה על הנכון והטוב והוציאו שוב דגם של מנוע 1.6 ליטר בנזין עם 132 כוחות סוס כדי לשרת כמה שניתן את המשפחה הישראלית. בתוך ת"א הקורולה פועלת כמצופה, אומנם יש שירגישו כי ההגה מעט משוחרר לטעמם, אך עדיין מדובר בשיפור מהדגם הקודם ואם נהנתם מהנסיעה בא עד עכשיו, לא תתלוננו. את הקלף הבטיחותי החדש שלה מתפארים בטויוטה על מערכת הבלימה האוטונומית שפועלת ללא דופי עד 80 קמ"ש, אך מרגע שתצאו לכבישים המהירים, אל תסמכו עליה מפני שהיא יודעה לכבישים עירוניים. מכאן נסענו אל עבר נהריה הרחוקה ולמבחן "הסבגיות" האולטימטיבי. נהריה "התברכה" במשך השנים בכמות במפרים שיספיקו לחיפה ות"א יחדיו, בזכות שגעונו של ראש העיר ועל כן שונה שמם בקרב המקומיים ל"סבגיות" על שם ראש העיר ז'קי סבג, אך אם הטויוטה תצלח את מבחן זה, אין ספק שהיא תוגדר מבחינתי כמכונית הנוחה ביותר לנסיעה. את הדרך לשם עברנו בשיוט קליל ובלי ציוץ מצד המנוע שמספק חווית נסיעה רגועה ואים ספק מדוע היא נחשבת למשפחתית המועדפת בארצינו. אך עתה הגענו לנהריה ובמבחן הסבגיות והתוצאה מעלה חיוך על השפתיים. הקורולה אומנם נחשבת למשפחתית קטנה אך היא חולפת על הסבגיות בחן הנותן לה את הציון הגבוה בסולם ואם היא עברה את מבחן הסבגיות של נהריה, היא תעבור כל מבחן שלכם.
באולמות התצוגה של טויוטה ממתינים לכם עם מגוון דגמים חדשים
לסיכום, הקורולה החדשה מספקת את כל מה שאהבתם וקצת יותר, בזכות מערכת הבטיחות החדשה שמפנקת את הנוסעים ב-7 כריות אוויר, התראות על סטייה מהנתיב, ומערכת הבלימה, שיחד עם מערכת בקרה חדשה, המצרפת אותה לשאר המתחרות בקטגוריה, צריכת דלק שתספיק לכם לנסיעה על קו ת"א נהריה הלוך חזור עבור מיכל הדלק (ואם חשוב לכם המספרים, כ-13 ק"מ לליטר) ובמחיר של 132 אלף ש"ח. כך שאין ספק שהקורולה תמשיך להיות המשפחתית המובילה בישראל.