קיה אופטימה, המשפחתית הגדולה והמובילה מבית היוצר של
קיה, בעלת המראה החיצוני המרשים והעיצוב ההולם רבות ממכוניות היוקרה, הפכה בשנים האחרונות לנמכרת ונפוצה ביותר בקרב חובבי הג'אנר וצפוייה להגדיל את מכירותיה במידה ניכרת לאור יציאת הגרסה המעודכנת והמשודרגת. הפלטפורמה עליה מבוססת הקיה אופטימה היא אותה הפלטפורמה הקיימת ביונדאי סונטה, המוכרת יותר בישראל בתור היונדאי i40. בגרסה החדשה, הוגדל בסיס הגלגלים שלה בכ-7 ס"מ והיא הורחבה במעט, דבר שמעניק לה מראה מרשים עד מאוד.
משווקת באירופה ובישראל שלוש גרסאות של מנועים 1.7, 2.0, ו-2.4
היצע מנועים עשיר ומסקרן
ה
קיה אופטימה משווקת באירופה ובישראל שלוש גרסאות של מנועים, האחת בעלת מנוע 2.0 ליטרים בנזין המספק 165 כ"ס ואילו השנייה בעלת מנוע דיזל בנפח של כ-1.7 ליטרים המספק 136 כ"ס. לשתי גרסאות המנוע תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. הגרסה השלישית ומיוחדת ביותר היא הגרסה ההיברידית בעלת מנוע 2.4 ליטרים ומנוע חשמלי שעבודתם במשותף מספקת 206 כ"ס. המנוע החשמלי מצוייד במערכת משלימה של מצברי ליתיום- פולימר המספק כ-40 כ"ס, ויכולת תנועה עצמאית במהירות בלתי מבוטלת של עד כ-100 קמ"ש.
חבילת האיבזור שלה עשירה והיא מהווה מתחרה ראוי למתחרותיה לקטגוריה.
עיצוב מרהיב ויוקרתי
בשנת 2013 השקיעו בקיה מאמץ ניכר בעיצובה המחודש של האופטימה, היא עברה מהלך משמעותי של מתיחת פנים משמעותית, הכוללת כיול מחדש של המתלים. בשלהי 2015 חשפה קיה גרסה חדישה לאופטימה אך עיקר השיפור שנעשה היה פנימי למעט שינויים קוסמטיים קלים. בניגוד לעיצוב החיצוני היוקרתי, עיצוב הפנים שטוח, חדגוני ואפילו מאכזב במעט. על אף העיצוב הפנימי הפשוט חשוב לומר שהושקעה מחשבה רבה באיכות החומרים, בגודל ובגודלו של תא המטען.
חשוב לומר שהושקעה מחשבה רבה באיכות החומרים, בגודל ובגודלו של תא המטען.
נוחות נסיעה מיירבית
לקיה אופטיה ייתרונות רבים, צריכת הדלק שלה סבירה, היא מצטיינת בנוחות נסיעה נעימה לכל הדעות, אחיזת הכביש מקנה לנהג ולנוסעים ביטחון רב ועוד, אך יחד עם זאת ביצועי הכביש מעט עצלים. אין כל ספק שהאופטימה מהווה תמורה נהדרת למחיר בו היא מוצעת, חבילת האיבזור שלה עשירה והיא מהווה מתחרה ראוי למתחרותיה לקטגוריה.