פורד אדג' החדש המשתייכת לקטגוריית הפנאי-יוקרה, הגיעה לישראל בשלהי שנת 2008, והפכה באופן כמעט מידי להצלחה ענקית וזאת בזכות העיצוב המוחצן, ערכת אבזור היוקרתית ומחיר של כ-200 אלף ₪ ומספר מועט ביותר של מתחרים באותה קטגוריה. השנה החל שיווקה של הגרסה החדשה- הדור השני בישראל הצפויה להפוך גם היא להצלחה לא מבוטלת. האדג' בגרסתה החדשה מבטיחה שדרוג יכולות הכביש, עיצוב חדש, יוקרתי ומרהיב שללא ספק הופך אותה למובילה עיקרית בקטגורי וכתוצאה ישירה עלה גם תג המחיר וכעת הוא מתחרה ברכבים המשתייכים לקטגוריית הפרימיום ובמחירו הוא חוצה כעת את רף רבע מיליון השקלים.
מראה מעוצב יוקרתי ואטרקטיבי
האדג' בגרסתה הנוכחית נוטה להיות בעלת מראה קלאסי כיאה לרכבים מבית היוצר האמריקאי, גודלו נותר גדול ומרשים ביותר וזאת תודות ליחידות התאורה הגדולות שהותקנו מלפנים ויחידות תאורה אחוריות שנמתחו לרוחב דלת תא המטען, בנוסף הותקנו צמד מפלטים משולבים בחלק האחורי מעל לפגוש. גם תא הנוסעים עבר עידכון משמעותי המקנה לו מראהותחושה איכותית יותר מבעבר. בתא הנוסעים ניתן למצוא שלל תאי אחסון נוחים ובלם חניה אלקטרוני הממוקם לצד בורר ההילוכים בדומה לאחיותיה האמריקאיות.
איפה נמצא את ביצועי הכביש הטובים ביותר?
בגרסתו החדשה משווק הפורד אדג' עם מנוע 2.0 ליטר המפיק 245 כוחות סוס המספק כוח לגלגלים קדמיים עך ידי תיבת 6 הילוכים אוטומטית. נתונים אלה מאפשרים לפורד אדג' לספק ביצועים ראויים וחווית נהיגה מדהימה. אף על פי נתונים אלה בבואנו לנסוע במצב הידני, המשתנה על ידי מנופים הממוקמים מאחורי ההגה, ניתקל בתגובה איטית ואף סרבנית לעיתים. בכל הנוגע לבידוד רעשים נרשמו נתונים מצויינים ותצרוכת הדלק בהחלט סבירה של כ 13.1 ק"מ לליטר במצב שיוט.
מובילה בקטגוריה ובצדק
אז נכון, האדג' החדשה עברה שינוי משמעותי וכעת היא טובה יותר מקודמתה בכל התחומים והפרמטרים שנבדקו, אך האם השיפור שנעשה מצדיק גם את תג המחיר החדש? התשובה לשאלה זו אינה פשוטה, בעיקר משום שכעת ממוצבת האדג' אל מול מתחרים חזקים יותר ויותר. כמתחרה מול רכבי פנאי אופנתיים ויוקרתיים דוגמת אודי Q3 או Q5 לא בטוח שייחשב האדג' למספיק אטרקטיבי, בעיקר בכל הנוגע לעידון ואיכות החומרים.