אך לפני שתיגש למוכר ותקנה ממנו את הרכב, תצטרך לבדוק מספר דברים אודות הרכב, הדבר הראשון שיעניין אותך יהיה מצבו המכאני של הרכב. שאל האם הרכב עבר תאונות ובדוק אם יש פגיעות בשלדת הרכב. בנוסף, בדקו את הקילומטראז' שהרכב עבר, לא תרצו לקנות רכב שעבר את ה-200 אלף שכן המנוע של רכב זה יהיה על סף מוות (בערך ה-300 אלף קילומטר בממוצע).
משומש אך עדיין חדש בשבילכם
ביטוחים ורישיונות
בדקו את תוקפו של הטסט וביטוחו ובררו לגבי בדיקת מזהמים שהרכב עשה והאם עבר ללא בעיות – מחירם של טסט וביטוח יכולים להגיע למעלה מאלף שקל ואם לא תעמדו בתקני זיהום האוויר, תצטרכו לשלם עוד כמה אלפים. בנוסף, בקש לראות את רישיון הרכב וודא שהמוכר הוא אכן בעליו של הרכב - לא צריכה להיות בעיה אם זה שכן בעל הרכב הוא חברת הליסינג.
בדקו את הרכב מבחינה חיצונית
מצב הרכב מבחוץ
בדקו את הרכב מבחינה חיצונית – בדקו את הפחחות, צבע, שמשות ומראות. כמו כן, בדקו את מצב הצמיגים ברכב ובכל מקרה, שאלו מתי הייתה הפעם האחרונה שהם הוחלפו שכן צמיגים אשר עברו כמה עשרות קילומטרים יכולים להיות מסוכנים ועלות החלפתם אינה זולה (קחו בחשבון שגם עם מצאתם צמיג אחד לא תקין, תצטרכו להחליף זוג צמיגים כך שהעלות לעולם תהיה לפחות על 2 צמיגים). אולם זיכרו, יש חברות אשר יציעו לכם, עם קניית רכב יד שנייה מליסינג, לתקן את כל בעיות הרכב לפני המסירה.
מצבו הפנימי של הרכב
כעת עליכם לבדוק את מצב הרכב מבפנים - וודאו שהריפוד תקין, בדקו שאין פגמים בולטים שהחלונות תקינים, שהמראות החשמליים (אם יש) פועלים כראוי והכי חשוב, לבדוק את המזגן – אין אתם רוצים לנסוע ברכב ביום קיצי חם ללא מזגן או בלילה חורפי קר ללא חימום. בנוסף, מזגן לא תקין משמעו שלא תהיה לכם אפשרות להפטר מאדים שיצטברו לכם על שמשת הרכב.