411 כוחות סוס, כלוב התהפכות, מערכת מתלים ספורטיביים ומנוע 3.5 ליטרים בטכנולוגיית 'אקו-בוסט', אלו הם הנתונים של גרסת המרוצים של הפורד F-150 רפטור החדש. פורד החליטה כי בראש מעייניה עומדים מרוצי מכוניות, כאשר בעדיפות נמצאים מרוצי העפר למיניהם. בעבר הלא רחוק בכלל, היצרנית חשפה בפנינו את הגרסה החדשה של הפורד פוקוס RS, מכונית הוט-האצ' יפייפיה וחזקה במיוחד וכעת היא מצרפת אליה את האח הגדול והמשופר של הרפטור F-150.
פורד F-150 רפטור בגרסת המסלולים
כולנו מכירים את הפורד F-150. טנדר עבודה קצר שלדה (לעומת ה- 350) שמביא גם טוויסט עיצובי לסגמנט הקבלנים. כולנו מכירים גם את גרסת 'הרפטור' של הדגם, שאיך נאמר בזהירות- "עוצמתית" יותר מה- 150 הרגיל. כעת פורד משדרגת לנו את החוויה ומשחררת את גרסת המרוצים של הרפטור 150 שככל הנראה יתפוס פיקוד בתחרויות השטח ב- 2017.
גרסת המרוצים של ה- 150 תבנה על מרכב אלומיניום, מה שמצביע על הפחתה משמעותית במשקל הרכב, שתונח על שילדת פלדה מחושלת ומחוזקת על מנת לעמוד בעומסים קיצוניים במיוחד. כאמור, יחידת ההינע שזוכה להניע את המפלצת החדשה של פורד היא בנפח 3.5 ליטרים המספקת 411 כוחות סוס ותשודך לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית.
למרות שהרפטור הוא הגרסה המחוזקת של ה- 150, גרסת המרוצים שלו עברה עוד שיפורים כאלו ואחרים על מנת להשאיר אבק למתחרים מולו על מסלול המרוצים. הגרסה הזו צוידה בסט בולמים מתכווננים של 'FOX' שיעזרו לרכב לצלוח את כל העומד בדרכו, גם במהירויות גבוהות. בנוסף, הגרסה זוכה גם לכלוב התהפכות שייגן על הנהג "בשעות משבר" וכן, מושבי מרוצים עם חמש נקודות עיגון, מערכת תאורת לד, מערכת ניווט לוויני ומחשבים לניתוח נתונים אודות מצב הרכב.
אולי יעניין אותך גם: