זה נכון שלקח דיי הרבה זמן למאזדה היפנית לחשוף את הדור החדש של המאזדה MX5. למעשה, המיאטה הייתה אחד הדגמים הכי מדוברים טרום חשיפתה. אינספור הנחות והערכות היו לגבי מועד החשיפה שלה ולבסוף, בעיצומה של שנת 2014 הנסיכה היפנית החדש סופסוף נחשפה לעולם.
מאזדה מיאטה MX5 החדשה
ובכן, מדובר ברכב ספורט דו מושבי סקסי במיוחד. אורכו (391.5 ס"מ) ורוחבו (173.5 ס"מ) אינם חשובים כמו שמשקלו רלוונטי. למעשה, מאזדה השילה מהדגם החדש של המיאטה כ- 100 ק"ג לעומת הדגם הקודם של הרכב והעמידה רכב ספורטיבי במיוחד עם משקל כולל 1,120 ק"ג. נוסיף לזה את העובדה שמאוכלס תחת מכסה המנוע יחידת הינע אטמוספירית בנפח 2.0 ליטרים המחלצים 160 כוחות סוס הזמינים במלואם ב- 6,000 סל"ד ו 20.4 קג"מ הזמינים ב 4,600 סל"ד, נקבל בסופו של דבר מכונת מהירויות חזקה במיוחד.
אפשר לומר שמאזדה ביצעה סדרת שיפורים ושינויים שיגרמו לבעלי המיאטה החדשה להיות מרוצים מאוד ממה שרכשו. נתחיל בכך שהיצרנית היפנית השתילה בדגם החדש של המיאטה מערכת בולמים קצת יותר אורבנית ורכה לעומת מערכת הבולמים שהייתה בדגם הקודם, כך שכעת המאזדה MX5 נוחה למדיי גם בנסיעות יומיומית ואפילו מחזיקה יפה גם בנסיעות ארוכות יותר. שינוי נוסף שמאזדה עשו, הם משכו את יחידה ההינע, שמותקנת על הציר הקדמי, כמה סנטימטרים אחורה, מה שיצר "מבנה קדמי- מרכזי", מה שנקרא ולמעשה תורם רבות לחלוקת משקל יחסית שווה בין שני צירי הגלגלים של הרכב וכן, ליציבות וההאצה שלו. נקודה שלישית, שחלקנו יגידו שהיא הכי חשובה, היא תחום העיצוב. הדורות שקודמים של המאזדה מיאטה MX5 היו מאוד יפים, אך איכשהו הם דיי נבלעו בכבישים בין כל העיצובים המיוחדים של המשפחתיות של 2015- 2016. הדור הרביעי של הדגם מביא איתו פנים חדשות לכבישי הארץ. העיצוב החדש והאווירודינאמי של הרכב לא משאיר אף אחד בסביבה עם הלשון בפה. עם מערכת תאורה קדמית ואחורית בטכנולוגית LED ועיצוב חד וזוויתי לפנסי החזית ועיצוב מעוגל ומפנט לפנסים האחוריים, המשולבים היטב בגוף ספורטיבי, נמוך ומעוצב, משלימים את ה- "KODO"- השפה החדשה בה מאזדה מדברת.
אז יצאנו לסיבוב ספורטיבי במיוחד עם המאזדה MX5 החדשה. היא הייתה ממכרת. הישיבה הנמוכה בכיסאות הספורט החובקים, כשהנוף של דשבורד שחור עם תפרים אדומים, משתלב בנוף ההררי של כביש נס הרים- בית שמש- פשוט ממכר. למרות הקרירות החלטנו שאין מנוס ופתחנו את גג האריג השחור (פתיחה ידנית) ויצאנו לפיתולים ולסיבובים של אותו כביש, שלרוב זוכים להמון חריקות צמיגים של אופנועי ספורט ולאחרונה, גם של דגמי קצה. למרות שלא מדובר במנוע מוגדש עם מערכת פליטת גזים בלחץ, הרעש שהפיק המנוע, ביחד עם עליית מחוג הסל"ד שנמצא במרכז לוח המחוונים, גרם לריגוש מיוחד ולפעימות לב מואצות. בגלל מערכת הקפיצים והבולמים שנשארה קשיחה למרות השיפור ברכות שעברה, יש הרגשה שהרכב נשאר דבוק לכביש גם בסיבובים חדים במהירויות גבוהות. הדבר מתערער ברגע שמבטלים את בקרת היציבות ואז זנב הרכב מקבל חיים משל עצמו והיגוי היתר נכנס "לשעות נוספות". כמו שאמרנו- ממכר.
ממכרת
אמנם מדובר ברכב ספורט ואמנם אין הרבה מקום אחסון ברכב, למעשה, תא המטען ברכב נראה יותר כמו "מגירת מטען"- אבל את מי זה מעניין כשיש לך מאזדה מיאטה בצבע אדום שני (או אדום עשיר- על פי מאזדה) שמוצע בתוספת תשלום? הרי אף אחד לא קונה את הרכב הזה "בשביל לצאת לסידורים". אבל, למרות חוסר הפרקטיות, הלכה למעשה, של הרכב הזה, צריכת הדלק שלה עומדת בפועל על כ- 12 ק"מ לליטר בנזין עם דרגת זיהום 7, ונוחות מעט צפופה אך בהחלט שווה את ההתרגלות, אפשר למצוא במאזדה גם אחלה אופציה בתור "רכב שני". למי שיכול להרשות לעצמו.
כואב לנו מאוד אבל חייבים לסכם את החוויה המדהימה הזו. תראו, בהחלט יש אלטרנטיבות למיאטה MX5 שלנו, במיוחד כשהיא מוצעת ברמת גימור אחת שמסתכמת ב- 233,000 שקלים. אך עדיין, לא כולם יכולים לספק את מה שהיא מספקת. לצורך העניין,
סובארו BRZ, גם היא בעלת מנוע 2.0 אטמוספירי, הנעה אחורית ולא פחות מ- 200 כוחות סוס, אך היא לא תעניק לכם את האופציה של הגג הנפתח. גם לטעמי המחיר של המיאטה לא בטוח שמצדיק את עצמו, אבל- ויש אבל גדול, אני בספק אם מלבד ההונדה S2000, שכרגע לא נמצאת בייצור, יש רכב שבאמת יכול לספק חבילה ספורטיבית מושלמת כמו שהמיאטה הזו מעניקה.
אולי יעניין אותך גם: