יכול להיות שחלקכם לא יופתע מהדבר הבא: כשאמריקאי מעוניין ברכישת רכב, הדבר הראשון שמעניין אותו הוא איך הרכב נראה מבחינה חיצונית ופנימית. מחקר שערך מכון המחקר האמריקאי J.D. POWER אומר שהעם האמריקאי מעדיף את האלמנט העיצובי על פני אלמנט האמינות, כאשר הוא מעוניין לרכוש רכב. כך עולה מהמחקר שכלל 26,500 אנשים שרכשו רכבים חדשים במהלך החודשים אפריל ומאי 2015.
עיצוב על פני אמינות
למעשה, 59% מהנשאלים במחקר הזה אמרו כי עיצובו של הרכב הוא הגורם המכריע והמשמעותי ביותר כאשר הם התעניינו ב
רכישת רכב חדש. 55% מהנשאלים השיבו כי אמינות הדגם היא מקור ההכרעה שלהם בקניית רכב חדש. למרות שרוב הנשאלים בחרו בעיצוב כגורם מכריע, מדד האנשים שמחליטים על רכישת רכב על פי אמינות הדגם, עלה ב- 4% לעומת השנה הקודמת.
מצד אחד הגורם העיקרי לעלייה בכך שיותר אנשים אכפתיים לנושא אמינות הרכבים, הוא שבשנתיים האחרונות נשבר שיא של מספר המכוניות שנקראו לתיקון בטיחותי כזה או אחר- כ- 50 מיליון כלי רכב במספר, מה שגרם ליצרניות לתת "פוש" לנושא הזה במהלך ייצור הדגמים שלהם. מצד שני, החלטות של יצרניות רכב לא באמת משפיעות באופן ישיר שכזה על העדפותיהם של הלקוחות הפוטנציאליים. מה גם, קריאות תיקון, או ריקולים למיניהם, מתבצעות לטובת תיקון כשל יחיד ולא בהכרח מצביעות על מגמה כלשהי.
על פי הנתונים שהתקבלו מהמחקר האמריקאי הזה, עולה כי 39% מהאנשים פוסלים רכבים על פי עיצובם החיצוני וכי- 17% מהנשאלים, פוסלים רכב על הסף אם עיצוב תא הנוסעים שלו לא עונה על הקריטריונים העיצוביים שלהם. בצד השני של המערכה, 24% מהנשאלים לא ירכשו רכב מסוים בגלל אמינות ירודה, כשמתוכם 13% נמנעים מרכישת רכבים מתוצרת אירופאית ו- 12% (קונצרן פולקסוואגן לצורך העניין) מתוצרת אסייתית (טויוטה, מיצובישי, הונדה).
עוד מעלה המחקר, כי הציבור האמריקאי אוהב לרכוש ברשת, ואז כשהם מגיעים לאולמות התצוגה, הם מכווני מטרה לגבי הדגם שברצונם לרכוש. יתרה מזאת, הציבור האמריקאי מקבל לבטים באולם התצוגה, כאשר לרוב מדובר בשלושה דגמים בהם הוא מעוניין ובוודאות, הרכב שהוא ירכוש, בסופו של דבר, הוא מתוך אחד הדגמים האלה.
אולי יעניין אותך גם: