נדמה שפרשת 'דיזלגייט' של פולקסוואגן לקראת סיום. כך לפחות חשבנו. כעת, ממשלת צרפת דואגת להשאיר את הפרשה באוויר, כאשר בעקבותיה היא עורכת בדיקות זיהום לעשרות דגמים הנמכרים ברחבי צרפת, לאו דווקא של פולקסוואגן. הממשל הצרפתי לא פוסח על אף יצרנית, להיפך, בין הנחשדים כדגמים מזהמים נמצא גם האופל זאפירה ואפילו מרצדס S קלאס דיזל.
הממשל הצרפתי עורך מצוד אחר מזהמות
וזה עוד לא נגמר, בעקבות פרשת דיזלגייט, הממשל הצרפתי החל לקיים בדיקות זיהום לכל הדגמים הנמכרים בצרפת. היצרנית הראשונה שממשלת צרפת חשפה כמזהמת הייתה דווקא השחקנית מבית- רנו, עליה נדבר מיד. בהמשך לאותם בדיקות לחשיפת הדגמים המזהמים, נראה כי הממשל הצרפתי לא פסח ולא מחל לאף יצרנית. גם לא לגדולות ביותר בשוק העולמי. להיפך, דווקא הן נמצאו כמזהמות. מבין הרכבים שנחשדים כמזהמים, הממשל הצרפתי העלה את האופל זאפירה ואפילו מרצדס S קלאס דיזל על ספסל הנאשמים. מכאן, נציגי שתי החברות האלה צפויים להתייצב השבוע למתן עדויות בפני פאנל מומחים מיוחד שהוקם מטעם הממשל הצרפתי.
נזכיר לכם מה קרה עם רנו: בשבוע בעבר הבאנו לכם את החדשה הצרפתית המרעישה שאומרת כי משטרת צרפת חדרה והחרימה מזמכים ומחשבים רבים השייכים לחברת הרכב הצרפתית רנו. האמת, שאותם חוקרים לא מצאו ראיות המוכיחות את החשדות שעלו נגד רנו, אך למרות שאותם חוקרים לא לא מצאו שום ראייה המפלילה את דגמי החברה כמזהמים, החליטו ברנו להודות כי רכבי היצרנית אכן מזהמים מעל התקן המותר.
מיד לאחר ההודאה של רנו על הדברים, היא גישה פתרון לא מחייב לשרת הסביבה של צרפת, פתרון שאמנם פותר את הבעיה אך לא מחייבת את רנו לקיים אותו באופן מוחלט. מן הראוי שרנו תבצע קריאת ריקול לדגמיה המזהמים אך לא, במקום זאת רנו תבצע קריאת תיקון לא מחייבת ל- 700 אלף רכבים של רנו, פלוס, תיקון 15 אלף רכבים מזהמים, לפני שהם נמסרים ללקוחות. מה שאומר שהתיקון עכשיו תלוי בבעלי המכוניות, אם הם ישמעו לקריאה ויתקנו את רכבם או שאולי לא.
אולי יעניין אותך גם: