ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

יונדאי איוניק: 23 ק"מ לליטר

החלוץ של הדגם יקבל מנוע 1.6 ליטר היברידי המחלץ מקרביו 141 כוחות סוס המשודכים לתיבת הילוכים דו מצמדית בעלת 6 מהירויות. הבכורה- באפריל ובהמשך, גם בישראל.

אמיר שפר, מנהל תוכן Auto1 |17/01/2016 |12:19 צפיות: 5925
seperator
ימים ספורים לאחר שהיצרנית הקוריאנית יונדאי פרסמה פרטים ראשונים על המתחרה החדשה והרלוונטית שתתחרה "בחסכונית" של טויוטה, הטויוטה פריוס- יונדאי איוניק החדשה, כעת היא משחררת את המפרט המלא אודות דגם האיוניק- הדגם היחיד שמאפשר בחירה בין מנוע היברידי, היברידי פלאג-אין או כל-חשמלי.
הפרונט נחשף. יונדאי איוניק
הפרונט נחשף. יונדאי איוניק
על פי הפרטים שנחשפים לאחרונה, הדגם יישא תחת מכסה המנוע יחידת הינע בנפח 1.6 ליטר GDI היברידי מחובר למנוע חמלי ולסוללת ליתיום-איון פולימר ותיבת הילוכים דו מצמדית בעלת שישה יחסי העברה. ההספק המרבי של הדגם עומד על 141 כוחות סוס ב- 5,700 סל"ד ו- 27.0 קג"מ, כאשר 105 כוחות סוס מסופקים ממנוע הבנזין.
יועצי הרכב של פורטל אוטו 1 מחכים לך
מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
תיבת ההילוכים של יונדאי איוניק מכוילת גם לצורת חסכון בדלק וגם לצורך מתן ביצועים על ידיי בורר מצב נהיגה המשנה את אופי פעולת המנוע וכן, הגיר. המצבים האופציונאליים הם "ספורט" או "אקו" והם כמובן משפיעים גם על צריכת הדלק. על פי יונדאי, הדגם מסוגל לגמוע בממוצע 22.7 ק"מ לליטר בנזין בזכות מקדם גרר נמוך. כמו כן, טווח הנסיעה החשמלי של הדגם מוגבל למרחק קצר ועד למהירות של 130 קמ"ש.
 
על פי יונדאי, העיצוב החיצוני של הדגם הוא למעשה מיזוג של כמה דגמים קיימים של יונדאי, כאשר חלק מהחומר המרכיב את הדגם הוא חומר ממוחזר, כך שהמכונית קלה ב- 20% בממוצע מהמשפחתיות המתחרות בקטגוריה הקונבנציונאלית. חלל הפנים של האיוניק מרווח דיו על מנת לספק מקום לחמישה נוסעים ומלפנים, על הדשבורד מוטבע צג מידע ומדיה גדול שמאפשר חיבור מלא לאנדרואיד ולאפל.
יחידת הינע בנפח 1.6 ליטר GDI היברידי מחובר למנוע חמלי ולסוללת ליתיום-איון פולימר
יחידת הינע בנפח 1.6 ליטר GDI היברידי מחובר למנוע חמלי ולסוללת ליתיום-איון פולימר
הדגם מביא איתו תא מטען מרווח של עד 750 ליטר כאשר מקפלים את משענות הספסל האחורי. יונדאי מוסרת שמעבר למרווח האחורי, גם השורה הראשונה, של הנהג והנוסע, מרווחים מאוד, כולל מרווח גדול גם לאזור הברכיים והמרפקים. נגזרת הבטיחות של הדגם מגיעה עם 6 כריות אוויר, מרות צד עם חיישני שטחים מתים, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, בלימה אוטומטית בנסיעות עירוניות ובקרת שיוט אדפטיבית כמו ברכבי היוקרה.
 
ביונדאי חוזים כי הם יצליחו למכור 77 אלף יחידות של הדגם בשנתו הראשונה, או כ- 40% יותר מכל כלי הרכב ההיברידיים שנמכרו ביצרן במהלך הנה שעברה. מסתמן, כי המכירות הראשונות של הדגם יתרחשו לקראת המחצית השנייה של 2016, מיד לאחר החשיפה בתערוכת ניו-יורק, כאשר המחירים יעמדו על כ- 20 אלף דולר לדגם המוצג כאן. על פי היבואנית, הדגם יגיע לארץ, אך טרם נקבע תאריך חשיפה בישראל.
 
אולי יעניין אותך גם:
הוספת תגובה
מלא פרטים וקבל הצעות
טופס מורחב
טופס מקוצר
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
הרשמו לניוזלטר שלנו
קבלו דיוור בנושא רכבים כתבות חדשות, מבצעים ומבחני דרך בחינם
הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר
הצטרפו לפייסבוק שלנו
דגם א'
דגם ב'
הגדרות נגישות