השינוי בתפישה הצרכנית בשוק הרכבים המשומשים התגבש לאורך העשור האחרון, ואפשר למצוא הוכחה לכך במבט חטוף בזמן נסיעה ברכבים הסובבים סביב הרכב בנסיעה. המפתח לשינוי הזה נעוץ בשיווק. חברות השכרה הבינו שתהיה להן תשואה גבוהה בהרבה מרכבים שימכרו לאחר שישכירו אותן ללקוחות הליסינג בשנות האחריות של היצרן. כאשר הלקוח ששוכר את הרכב משלם ממילא עבור ירידת הערך של הרכב במסגרת תשלומיו, חברות הליסינג לא מפסידות. מכירת הרכב משתלמת אפוא גם לרוכש – הוא מקבל רכב מתוחזק במחיר זול יחסית.
רכב יד שניה במצב מעולה
רכישת רכב מחברת ליסינג
הרכישה של רכבים מיד שניה מליסינג יכולה להקל על הליך בחירת הרכב. ראשית, מגיעים למגרש מכוניות שמציע "ממתקים" רבים – רכבים בכל מיני סדרי גודל של מחירים ודרגות שווי. מלבד המבחר הרב שמונח מתחת לאפו של הקונה, חברת הליסינג מציעה רכבים שהיו תחת אחריותה מבחינת תחזוקה – במיוחד אם היו בליסינג תפעולי.
יש גם דגמים יותר שנים לכל המעוניינים
היצע דגמים משתנה
המוצרים שמוצעים על ידי חברת הליסינג יכולים להשתנות בכל רגע, מדובר ברכבים שבכל רגע נתון יכולים "לאזול מן המדף" והמשמעות היא שעם כל רכב כזה – אפשר לעשות עסקה אחרת, שמתאימה ללקוח. במקום הרכבים שיורדים מן המדף נכנסות מכוניות חדשות, כלומר – נכנסות אפשרויות חדשות ועסקאות חדשות, לכן תמיד רצוי לבדוק מה משתנה באותו מגרש ליסינג – ואולי אפילו להזמין את הרכב הרצוי מסניף אחר.
לאתר מידע מוקדם באמצעות האינטרנט
אפשר לאתר מידע מוקדם באמצעות האינטרנט – רבבות מחברות הליסינג מעדכנות און ליין את מצב התחלופה שלהן ברכבי הליסינג. אפשר למצוא את הדגמים המדוברים, אולם בדרך כלל כדי לשמוע על עסקה מסוימת, רצוי להגיע פיזית למשרדי החברה ולהתרשם לאור יום מהרכב המדובר עצמו.