יצרנית רכבי פרמיום היפנית, לקסוס, מתכוונת להגיע לתערוכת הרכב של דטרויט כשהיא מצוידת בדגם 2016 של הלקסוס LC500. קצת לפני שהחשיפה הרשמית קוראת, היא חושפת את הדגם החדש ברשת ומסתבר שהיצרנית הצליחה ליצור יצירת מופת שנחשבת המלהיבה והמרשימה ביותר שיוצרה אי פעם על ידי החברה. מדובר ברכב ספורטיבי 2+2 יוקרתי במיוחד, המציג שלל חידושים, פלטפורמה מודולארית ותיבת הילוכים אוטומטית שמצוידת בלא פחות מעשרה הילוכים.
לקסוס LC500 החדשה נחשפת
ה- LC500 החדשה משתמשת בפלטפורמה המודולארית החדשה, הנקראת GA-L, שתשמש למעשה את כל הדגמים העתידיים של לקסוס בעלי ההנעה האחורית. היצרנית מוסרת כי הדגם החדש שלה הוא בעל המרכב הקשיח ביותר שיוצר אי-פעם על ידיי החברה, משמע, קשיח יותר אפילו ממרכב הקרבון של דגם העל- לקסוס LFA. למרות טיזרים המעניינים האלה, לקסוס נמנעת מלחשוף את משקל הרכב, אך ניתן לבשר כי העזרת שימוש בגג קרבון, אלומיניום בדלתות ובחלקים שונים ברכב, עם מנוע מרכזי והנעה אחורית, חלוקת המשקל של הרכב עומדת על 52/48 בין הסרנים.
בחרטום הרכב, לקסוס התקינה מנוע V8 אטמוספירי בנפח 5.0 ליטרים, אותו מנוע המותקן גם בלקסוס RC-F ובלקסוס GS-F. המנוע מביא איתו מערכת הזרקה ושסתומים מתקדמות המאפשרות לו לפעול במחזור אריקסון המשפר את הנצילות וכך תורם לצריכת הדלק של הרכב. כמו כן, יחידת ההינע מייצרת 467 כוחות סוס ב- 7,100 סל"ד ומומנט מרבי של 54.0 קג"מ בין 4,800-5,600 סל"ד.
מייצרת 467 כוחות סוס
לתחנת הכוח הקטנה השוכנת תחת מכסה המנוע של הרכב משודכת תיבת עשרה הילוכים אוטומטית, שעל פי לקסוס, מצליחה לתת קצב העברת הילוכים שמסוגל להתחרות בתיבות הרובוטיות כפולות המצמד של המתחרות. כמו תיבת שמונה ההילוכים של היצרנית, התיבה הזו יודעת ללמוד את צורת הנהיגה של הנהג לפי עומק דריכת הנהג על דוושת הדלק והבלימה וכן, על כוחות ה- G המופעלים על הרכב. לפי לקסוס, הדגם מסוגל להאיץ ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.5 שניות, כאשר על מערכת הבלימה פקודים קליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע בוכנות מאחור, בכל גלגל.
המלהיבה והמרשימה ביותר שיוצרה אי פעם על ידי החברה
אולי יעניין אותך גם: