אמנם עדיין לא הגיע אלינו הדגם החדש של הפולקסוואגן טיגואן, אבל עושה רושם שבאירופה, שמו של הבחור החדש של פולקסוואגן הולך לפניו. פולקסוואגן צפויה לחשוף בתערוכת דטרויט הקרובה, קונספט חדש שבנוי על בסיס הטיגואן, העונה לשם טיגואן 'אקטיב'. הדגם החדש וקונספטואלי של פולקסוואגן שילב בתוכו יכולות שטח טובות ומערכת הינע היברידית. הוא מקבל מערכת הנעה כפולה ואפילו מיגוני גחון.
פולקסוואגן טיגואן 'אקטיב'
הקונספט, כמו הטיגואן המוכר, עושה שימוש בפלטפורמת MQB החדשה של פולקסוואגן והוא קל יותר בהשוואה לדורות הקודמים של הטיגואן. תחת מכסה המנוע שוכן לו מנוע Tsi בנפח 1.4 ליטר המספק 150 כוחות סוס, שמחוזקת בסוללת ליתיום חשמלית שמשלימה את ההספק עד לכדי 225 כוחות סוס "ירוקים" במיוחד. כאשר הרכב נמצא עם מצב E mode, שזה המצב הירוק של הרכב, הוא מסוגל לחרוק 40 ק"מ של דרך במהירות מוגבלת של 130 קמ"ש. סך טווח הנסיעה החשמלי של הרכב עומד על 934 ק"מ לערך. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים DSG, כאשר המנוע החשמלי מזרים אנרגיה לצמד הגלגלים האחורי.
פולקסוואגן מוסרים כי הקונספט בעל יכולות עבירות מהגבוהות שיש, כאשר הוא משיג תוצאות טובות יותר בהשוואה לקרוסאוברים קומפקטיים האחרים. הוא מצויד במערכת מתלים מחוזקת, בלמים משופרים וזוויות כניסה ויציאה של 26 מעלות ו- 30 מעלות. לא רע יחסית לקרוסאובר.
בינתיים בגדר קונספט בלבד
אם נשווה את הטיגואן 'אקטיב' לסקאוט החדש של סקודה, אפשר לומר שהטיגואן נראה מקצועי יותר, במיוחד בהשוואה לרכב שרק נראה חיית שטח גורסת סלעים. בנוסף, המנוע של הדגם הוא היברידי ולכן רוב הסיכויים שהוא יקבל העדפה מלקוחות פוטנציאליים אם באמת יעלה לפס הייצור בעתיד.
הנעה כפולה והינע היברידי
הדור השני של הטיגואן קיבל הגדלה קטנה בממדיו לעומת הדגם הנוכחי. הדגם, כולל את מערכת המולטימדיה החדישה של פולקסוואגן, שמאפשר תפעול של חלק ממערכות הרכב על ידיי מחוות ידיים. מה גם, שהדגם מקבל עוד כמה נקודות עיצוב משופרות, כמו פסי כרום מסביב לקונסולה המרכזית בפנים הרכב, מושבים ספורטיביים ועוד.
הספק כולל של 225 כוחות סוס
אולי יעניין אותך גם: