ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

מבחן דרך: יונדאי סונטה היברידית

יונדאי עושה צעדי ענק לעבר שוק ההיברידיות ומביאה לנו את המתחרה ההיברידית החדשה בסגמנט רכבי המנהלים. על פי היבואן, הטכנולוגיה החדשה של הסונטה, בצירוף פיצ'רים אווירודינאמיים שנוספו לה, מביאים את הסונטה להיות בעלת מקדם גרר שנראה לאחרונה רק במרצדס S קלאס או בטסלה מודל S, העומד על 0.24 בגרסת ה'לימיטד'.

אמיר שפר, מנהל תוכן Auto1 |11/01/2016 |15:06 צפיות: 2895
seperator
לפני שלושה חודשים לערך יצאנו לאירוע השקה של יבואנית יונדאי, שחשפה לראשונה בארץ את רכב המנהלים החדש של יונדאי, היונדאי סונטה היברידית החדשה. אנשי יונדאי השוו את הסונטה הזו למרצדס S קלאס ולטסלה מודל S, בכל הקשור למקדם כוח גרר ואווירודינאמיקה. לא נשקר, זה העלה לנו חיוך מזלזל מעט. לאחר מכן, כששמענו את מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי של היבואנית (כלמוביל), אומר את הדברים הבאים: "יונדאי מציגה בשנים האחרונות ומכריזה על כוונותיה להיות יצרנית רכב מובילה התחום ההנעה האלטרנטיבית הכוללת דגמים חשמליים, היברידיים ותאי מימן פרי פיתוחה אשר כבר נמכר בשווקים שונים". תיארנו לעצמנו שמדובר ברכב יוצא דופן של היצרנית הקוריאנית, אבל לא האמנו עד כמה יוצא דופן הוא. 
יונדאי סונטה היברידית החדשה
יונדאי סונטה היברידית החדשה
יום חמישי בערב הגיע. עוד שבוע עמוס בעבודה נגמר. הדבר היחידי שרציתי הוא להגיע הביתה, להרים רגליים על הספה, לעצום עיניים ולהירגע. הזדרזתי להגיע לסוכנות יונדאי בתל אביב, על מנת לאסוף את רכב המבחן שלי כדי להגיע כמה שיותר מהר הביתה ולהמשיך בתכניות הרגועות שלי. אוקיי, אז אמרו שהסונטה ההיברידית החדשה "היא משהו שעוד לא נראה על הכביש"- אז אמרו. גם השוו אותה לטסלה ולמרצדס- עדיין, לא השתכנעתי. הגעתי ליונדאי, חתמתי על הטופס מסירה של הרכב וחיכיתי שיביאו לי אותו. בינתיים טיילתי בין הרכבים שהוצבו בסוכנות וניסיתי להיזכר בעוד נתונים ובעוד "משפטי מחץ" שהיו באותה מסיבת עיתונאים לפני שלושה חודשים. הרכב הגיע. כמו ספינה בצבע כחול כהה קלאסי שעוגנת בנמל. מרשימה להפליא. פה נשבתי...
יועצי הרכב של פורטל אוטו 1 מחכים לך
מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
לצורך המבחן שלנו, קיבלנו את גרסת ה'לימיטד', הגרסה המפוארת יותר של הסונטה שעולה 179,000 שקלים. לעומתה גרסת ה'פרמיום' מתומחרת ב 159,000 שקלים. לצורך העניין, מבחינת מערכת הנעה, נתונים טכניים ומידות, מדובר באותו רכב, ההבדל בניהם הוא באבזור, מערכות בטיחות מתקדמות וברמת היוקרתיות בעיקר. בכל מקרה, קיבלתי תדרוך קצר על הרכב: תצרוכת דלק, נפח מנוע בנזין, הספק כולל, חיבור המכשיר הסלולארי למערכת המולטימדיה וכדומה, ויצאתי לדרך. התחלתי להשתחל בפקקים של תל אביב לכיוון היציאה מהעיר ולמרות הצפיפות, הצפירות, הרעש והבלאגן, הרגשתי שזה רק אני והיונדאי. דשבורד גבוה, המשלב בתוכו את מערכת המולטימדיה Connected שנוחה מאוד לתפעול, ריפודי עור בצבע בהיר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, דיפון עף שחוצה את לוח המחוונים לרוחבו וגג פנוראמי מלא שמשלים תחושה של "אתה על גג העולם".
החל מ- 159,000 שקלים
החל מ- 159,000 שקלים
יצאנו מתל אביב ועלינו על כביש 4 לכיוון צפון, הגברנו מהירות ל 100 קמ"ש ונעלנו את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית. כשאומרים את זה בתור סיסמא "בקרת שיוט אדפטיבית", זה נשמע מאוד סקסי, אבל זה אחד הפיצ'רים הבטוחים והחשובים שרכב יכול להעניק לנוהג בו. לא ניכנס לפרטי פרטים אודות איך המערכת עובדת, בסופו של דבר, הרכב מסוגל לשמור על מרחק קבוע (שהנהג קובע) מהרכב מלפניו. הנסיעה בסונטה ההיברידית מאוד מרגיעה. הרכב שקט, בידוד הרעשים מהסביבה הוא מהטובים שיש, המנוע מגיב היטב לדריכת הרגל על דוושת הדלק וכל האבזור המעניין כמו, חימום/ קירור מושבים, חימום גלגל ההגה, בקרת אקלים אדפטיבית וכו', פשוט משלימים את התחושה הזו. 
איכות, פינוק, פאר ועוצמה
איכות, פינוק, פאר ועוצמה
למרות שלא מדובר ברכב ספורטיבי בכלל, יש לסונטה ההיברידית בורר מצב נהיגה הנותן לנהג לבחור בין שלושה מצבים: אקו- שמניע את הרכב באופן מושלם וחסכוני, נורמל- שעושה עבודה של כל רכב רגיל שהוא לא היברידי ומצב 'ספורט'- שכאן נכנסים כמה וכמה רג'קטים שכדאי לשים לב אליהם. כשמשלבים את מצב 'ספורט' הרכב הופך להיות מהיר. מאוד מהיר. המנוע כבר לא דוגל בחיסכון ואין לו בעיה להגיע לרמה הגבוהה ביותר של סיבובי המנוע. אפשר להרגיש טורק של 193 כוחות סוס שמושכים את הכרכרה הזו שנקראת 'סונטה היברידית'. אבל.. ויש אבל גדול. נראה כאילו קשה לתיבת ההילוכים של הרכב להסתגל למצב הזה. קצב העברת ההילוכים טעון שיפור. למעשה, נשמע ומרגיש שתיבת ההילוכים ומצב הנהיגה 'ספורט' לא העבירו חפיפה בניהם. מצד שני, בשביל הפעמים המעטות שמישהו מבעלי הסונטה ההיברידית יעשה שימוש במצב הזה, היא נותנת מעל ומעבר, מה גם, שהיא לא צריכה מעבר למצב הזה כדיי לתת חוויה ספורטיבית לנהג. 
 
לסיכום, לא נאריך במילים. את מידותיה של הסונטה, נתוני מנוע וכדומה, תוכלו לקרוא בכתבת ההשקה של היונדאי סונטה היברידית שמצורפת. נסכם את הדברים בכך שאנחנו צופים שהיונדאי סונטה היברידית החדשה, היא הדור החדש של מכוניות המנהלים בארץ. מדובר ברכב איכותי להפליא, מפנק לחלוטין, מפואר באופן יוצא דופן, חזק ומהיר. וכל זה בתמורה ל 179,000 שקלים- אנחנו ממליצים.  
מקדם גרר זהה לזה שבמרצדס S קלאס וטסלה מודל S
מקדם גרר זהה לזה שבמרצדס S קלאס וטסלה מודל S
אולי יעניין אותך גם:
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
"השקט שלפני הסערה" – אופנועי ZERO בישראל 2017
האופנוע פועל ומוכן להטיס אותי, אני רוצה להקשיב לציפורים, לתנועה ולשכן שצועק על כלב נובח. לשקט שלפני הסערה. אופנועי הזירו החדשים מגיעים לישראל, וכתבנו כאן כדי להסביר לכם הכל.
קרא את הכתבה

יונדאי מציגה: העתיד כבר כאן
נעים להכיר, יונדאי איוניק, הרכב המשפחתי וההיברידי החדש של יונדאי שאמור להיות הצעד הבא בעולם הרכב, נחת בישראל.
קרא את הכתבה

סיטרואן C3 החדשה
ה- C3 החדשה הוצגה לאחרונה בבית סיטרואן כרכב מוביל בקטגוריה אליה הוא משתייך. בגרסתה החדשה זכתה ה- C3 לעיצוב עדכני, צעיר ומודרני השואב אלמנטים מדגם הקקטוס המוצלח ולכן היינו חייבים לבדוק על מה כל המהומה.
קרא את הכתבה

 
הוספת תגובה
מלא פרטים וקבל הצעות
טופס מורחב
טופס מקוצר
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מחיר משוער159,000

שנות אחריות 7 שנים

מבחני ריסוק טרם נבחן

צריכת דלק 18.1 קילומטר לליטר
הצטרפו לפייסבוק שלנו
הרשמו לניוזלטר שלנו
קבלו דיוור בנושא רכבים כתבות חדשות, מבצעים ומבחני דרך בחינם
הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר
דגם א'
דגם ב'
הגדרות נגישות