שוב פרשת 'דיזלגייט' חוזרת לכותרות, רק שהפעם מדובר בחלק נוסף של העונשים שאיתם פולקסוואגן צריכה להתמודד. כזכור, קונצרן הרכב הגרמני מכר בכל העולם למעלה מ- 11 מיליון כלי רכב מזהמים, בניהם גם דגמים של חברות הבת, כמו פורשה, אודי, סקודה ועוד יצרניות שנכנסות תחת פולקסוואגן. כעת, על הקונצרן לרכוש חזרה כחמישית מסך כל המכוניות שנמכרו בארה"ב, כך עולה מערוצי התקשורת בגרמניה.
פולקסוואגן תרכוש חזרה חמישית מסך כל הרכבים המזהמים
אמנם עדיין לא ברור אם פולקסוואגן תרכוש חזרה את הרכבים באותו מחיר בו הם נמכרו, או אולי בכלל יציע "טרייד אין" על רכב חדש עם תוספת תשלום זעומה. בכל אופן, עקב הצעד הזה שעל פולקסוואגן לבצע, היא צפויה להפסיד עוד כמה מיליארדי דולרים, שמתווספים לעשרות מיליארדים אותם הפסידה מאז התפוצצות פרשת הזיהום 'דיזלגייט'.
למרות הציפיות כי פולקסוואגן תקבל את "החבטה" הגדולה של ירידת מכירות בשוק האירופאי, פרשת 'דיזלגייט' גרמה לירידה משמעותית במכירותיה של פולקסוואגן דווקא בארה"ב. צריך לציין כי למרות שפולקסוואגן סופגת הפסדים בעיקר בשוק האמריקאי, ארה"ב תופסת רק 5% מכלל המכוניות המזהמות ששיווקה פולקסוואגן בעולם. באירופה, פולקסוואגן הבטיחה כי תעדכן את תכנת ניהול המנוע של הרכבים המזהמים ותוסיף התקן האמור להקטין את הזיהום הנפלט מרכביה, כך שגם ביצועי המנועים של פולקסוואגן הולכים להיפגע.
כזכור, פולקסוואגן הבטיחה כי היא נכנסת לרפורמה יישומית של תיקון ועדכון הרכבים המזהמים, כאשר היא מחלקת את הריקולים לשלוש פעימות. פעימת הריקול הראשונה צפויה להסתיים עד סוף שנת 2016 ומונה כ- 8.5 מיליון כלי רכב מתוצרת פולקסוואגן שנרכשו באירופה. בהמשך לכך, פולקסוואגן ישראל צפויה להזמין כ- 14 אלף כלי רכב לצורך עדכון תוכנת ניהול המנוע.
אולי יעניין אותך גם: