היצרנית האמריקאית שברולט, שכבר החלה להתאים עצמה לשוק האירופאי כבר בתחילת העשור הקודם, נמצאת בתהליכים מתקדמים של שדרוג הדגמים. חלק מהעידכונים ששברולט מעבירה את דגמיה על מנת שיתאימו לכמה שיותר שווקים בעולם, ראינו בחשיפה של השברולט ספארק החדשה. כעת, שברולט חושפת בתערוכת הרכב בדטרויט דגם נוסף שיכול לחנוך את כבישי אירופה- שברולט קרוז האצ'בק.
שברולט קרוז האצ'בק החדשה
מבנה חמש- דלתות של הקרוז החדשה ידוע בתור מפנה שמתאים יותר לשוק האירופאי ואפילו ייתכן ששברולט רוצה לחדד את הדגם יותר בשוק הזה, אך עם זאת, שברולט רושמת עליה של 10% בסגמנט בשוק האמריקאי, לכן ייתכן ששברולט מציעה אלטרנטיבה ספורטיבית יותר לקרוז הרגילה דווקא בשוק האמריקאי. מבחינת עיצוב הדגם, קווי המתאר בין שתי הגרסאות נראים זהים לחלוטין. לפחות בחלק הקדמי של הדגם. בחלקו האחורי, הקרוז האצ'בק עוצבה באופן שונה לחלוטין, אפילו כזה שלא דומה לדגם ההאצ'בק שנראה בארץ. אפשר לראות דמיון בין חלקה האחורי של הקרוז ולבין חלקן האחורי של גרסאות ההאצ'בק של הקיה סיד או אפילו נקודות ממשק עם הפוקוס החדשה.
גם מחטיבת ההינע הקרוז האצ'בק נושאת את אותו המנוע של הקרוז סדאן. אותו מנוע טורבו- בנזים בנפח 1.4 ליטר המפיק 150 כוחות סוס (לערך) ומחובר לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. כמו- כן, הדגם מניב נתוני צריכה לא רעים בכלל של 130 15 ק"מ לליטר בנזין בממוצע.
טרם ידוע אם תגיע לישראל
בתא הנוסעים שברולט התקינה גם בדגם הזה את מערכת המולטימדיה שלה MyLink המחודשת שמאפשרת חיבור ותמיכה במכשירי אפל ואנדרואיד. עם זאת מותקנים בקרות בטיחות אופציונאליות ועוד, כאשר רשימת האביזרים נחלקת לשני רמות גימור- LT ו- LTZ. גרסת ה- RS של הדגם תביא איתה כמה תוספות ספורטיביות, בדומה לגרסת ה- RS של השברולט סוניק המוכרת.
כאמור, טרם נודע אם גרסת ההאצ'בק תגיע לארץ, אך לבינתיים אפשר לומר כי גרסת הסדאן צפויה להגיע לישראל לקראת המחצית השניה של השנה.
אותו אבזור ואותה יחידת הינע כמו של הקרוז סדאן החדשה
אולי יעניין אותך גם: