היצרנית הקוריאנית יונדאי חושפת תמונות ראשונות אודות הדגם החדש שלה- האיוניק, שאמור לתת אלטרנטיבה לדגם החשמלי של טויוטה, הטויוטה פריוס. אם נבחן במבט מאקרו את היצרנית הקוריאנית, נראה שחלק נכבד מהיעדים שהציבה לעצמה יונדאי, במיוחד לקראת סוף העשור הקודם- הושגו: יונדאי שיווקה רכב משפחתי קומפקטי לשוק האירופאי שתופס מקום מצוין ביחס למתחרות בסגמנט- יונדאי i30, הצליחה להכניס לתודעה האירופאית את היונדאי טוסון ויונדאי סנטה פה שקיבלו העדפה ברורה אצל המון לקוחות פוטנציאליים ואפילו החלה לעשות שעות נוספות בכל הנוגע לפיתוח רכב בעל הנעה אלטרנטיבית.
יונדאי איוניק החדשה
מעבר לכך שיונדאי מנסה להפוך להיות יצרנית ירוקה יותר, היא תעשה הכל על מנת להחליף את טויוטה, שמחזיקה בתואר המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, בעזרת הטויוטה פריוס. יונדאי מתכננת חדירה מאסיבית לשוק בעזרת הדגם החדש עליה היא עובדת בזמנים אלה, הדגם נקרא יונדאי איוניק וכאמור, כל תפקידו הוא להחליף את הפריוס של טויוטה.
כחלק מתהליך הייצור של האיוניק, ביונדאי העלו ספקות אם לייצר את הדגם על בסיס היונדאי i30, או אולי כדאי להשתמש בפלטפורמת בסיס גדולה יותר כמו זו של היונדאי i35. לבסוף, יונדאי סיגלה לעצמה את מה שנקרא הפתרון שהיפנים זוקפים לעצמם שהוא ייצור פלטפורמה חדשה שתשויך ליונדאי איוניק.
מתחרה ראויה לפריוס
מידותיה של האיוניק יהיו דיי זהות למידותיה של הפריוס, אך לעומת הפריוס, האיוניק תוצע בשלוש גרסאות הנעה: מנוע היברידי, מנוע פלאג-אין היברידי ומנוע כל-חשמלי, שישודכו לתיבת הילוכים דו- מצמדית בעלת שבע מהירויות. על פי התחזיות שלנו, עצם כך שיונדאי מציעה שלוש אפשרויות הנעה ולא מקבעת את הלקוחות לתצורת הנעה אחת, היא צפויה לעקוף את טויוטה ולהוביל את הסגמנט.
תוצע בשלוש גרסאות הנעה
אולי יעניין אותך גם: