זה לא סוד שתחום המחשבים והאלקטרוניקה, ותחום הרכב, מתקרבים ונושקים אחד לשני בשנים האחרונות. ההוכחה לכך היא שתערוכת צרכנות האלקטרוניקה, CES, הפכה לבמה חשובה ליצרניות רכב השונות לטובת חשיפת טכנולוגיות חדישות ורכבי קונספט חשמליים. כזכור, בשבועות האחרונים הבאנו לכם תיעוד אודות רכב קונספט חשמלי של פולקסוואגן שעד עתה נשאר תחת מעטפה של סימן שאלה אחד גדול. כעת, הוא נחשף.
פולקסוואגן Budd-e החשמלי
דגם הקונספט החדש של פולקסוואגן, כצפוי, שואב השראה רבה מהמיקרו-בס המיתולוגי של פולקסוואגן משנות ה- 60, אותו הדגם שנחשב "רוחני" מאוד וסימל את תקופת ילדי הפרחים. אפשר לראות את מקור ההשראה בכך שבחזיתו של ה- Budd-e עדיין נשען לו ה"V" המוכר של המיקרו-בס שקרניו ממשיכים גם לאורך צדדיו של הרכב עד לחלקו האחורי.
אפשר לומר שה- Budd-e הוא שילוב של מודרניזציה עם "טעם של פעם". למרות החיצוניות המזכירה את המודל הקלאסי של פולקסוואגן, דגם הקונספט החדש של היצרנית מציג רימה ארוכה של פיצ'רים וחידושים. הקונספט של פולקסוואגן מצויד כולו במסכי מגע, ללא כפתורים בכלל, ומנוהל על ידיי מחוות ידיים בלבד. לדוגמא, "מראות הצד" של הרכב הן מצלמות ומסכים קטנים, הקונסולה המרכזית מכילה שלושה מסכים שניתנים לאפיון עצמי על פי בחירה, השליטה ברכב היא קולית והרשימה עוד ארוכה.
דגם הקונספט של פולקסוואגן הוא רכב כל- חשמלי. הכוונה, רכב שכל כולו מונע באנרגיית חשמל, ללא חיזוקים של מנועי בנזין/ דיזל. המנועים החשמליים של הרכב נמצאים על שני הסרנים, אחד על כל סרן, כאשר הסוללה המספקת את האנרגיה היא סוללה קונבנציונלית לחלוטין. בהמשך לכך, גג הרכב עטוף כולו קולטי שמש, המשמשים לטעינת הסוללות ומאריכות את טווח הנסיעה של הדגם. מכאן, טווח הנסיעה של הדגם עומד על 600 ק"מ, כאשר המהירות המקסימאלית שלו עומדת על 150 קמ"ש. לא רע יחסית להיפי-קאר עתידנית.
אולי יעניין אותך גם: