זהו זה... פרארי כבר לא חלק מחברת הרכב האיטלקי פיאט, שהתאחדה עם קרייזלר לטובת הקמתו של קונצרן FCA. פרארי נחשבה לחברת הרכב היעילה והרווחית ביותר בקונצרן, כאשר מלכתחילה גיוסה לקונצרן על מנת לתת נקודת חיזוק לקונצרן FCA בתכניות ההתייעלות שלו ובפיתוח דגמי רכבים חדשים.
פרארי- יישות בפני עצמה
בחודש אוקטובר 2015, מניותיה של פרארי הונפקו בניו יורק וביום שני האחרון הושלמה המלאכה כאשר הונפקו גם בבורסה המילאנו. למרות חלוקת המניות בניו יורק ובמילאנו, פרארי תישאר חברה בשליטה איטלקית, כאשר היא תמצא בבעלות משותפת של שתי משפחות מוטוריות במיוחד: משפחת אניילי שמחזיקה גם בחלק מקונצרן פיאט-קרייזלר ומשפחת פרארי, בראשותו של פיירו, בנו של אנזו פרארי- מייסד היצרנית האיטלקית.
פיירו מתפקד כיום כסגן נשיא חברת פרארי שהקים אביו, שלמעשה מאבקי השליטה בינו לבין משפחת אניילי הם אלה שעיכבו והיוו מכשול עיקרי להנפקת מניותיה של היצרנית.
מאז 1969 פיאט מחזיקה תחת כנפיה את חברת הרכב האקזוטית פרארי. בזמנו, פיאט נחשב לענקית רכב שהצליחה לרכוש 50% מהשליטה בפרארי, זאת בניגוד לשאר חברות הקונצרן, לנצ'יה ואלפא רומיאו שנכנסו תחת קונצרן פיאט בשלב מאוחר יותר. למעשה, למרות שפרארי הייתה בבעלות שליטה מלאה של פיאט, בפיאט דאגו לא להתערב לה יותר מידיי בהחלטות ושמרה על פרארי כיישות אוטונומית נפרדת כמעט באופן מלא, מבלי שתשפיעה על פיתוחם של דגמי פרארי השונים ומבלי שתחייב אותה להשתמש ולהתבסס על מכלולים של פיאט. בזכות "הפרדת הרשויות" בין פיאט לפרארי, פרארי הצליחה לשמור על מוניטין ותהילה זוהרת לאורך כל השנים.
אולי יעניין אותך גם: