יצרנית הרכב הגרמנית, ב.מ.וו, חושפת את תוכניות השיווק החדשות למנוע הבנזין החדש שתחת חסותה שמיוצר במיוחד עבור השוק הסיני. הרכב אותו היצרנית בחרה לקידום המנוע החדש הוא לא אחר מספינת הדגל של החברה, הב.מ.וו סדרה 7, בדגם ה- 730Li. הדגם הנבחר לצורך השיווק הוא דגם שמיוצר בעיקר לשוק הסיני.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה
המנוע החדש של ב.מ.וו הוא מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המוגדש בטורבו. למרות שנפחים כאלה למכוניות כאלו הם לא דבר שבשגרה בב.מ.וו, היצרנית דואגת להרגיע ולהסביר כי מדובר רק בדגם כניסה שכל מטרתה היא השתלבות איטית של סדרה 7 בהיצע הדגמים הקיים, כאשר חלק מההצע כולל גם את הנפחים הגדולים יותר של הדגם.
המנוע המדובר הוא מדגם b48 אשר מסוגל לייצר 252 כוחות סוס ומשמש כיום את הגרסאות השונות של
ב.מ.וו סדרה 3, ה 330i החדשות. המנוע החדש הוא למעשה המחליף של יחידת ההנעה האטמוספירית בנפח 3.0 ליטרים שסיפקה 258 כוחות סוס, שאמנם חזקה יותר אך לא יעילה כמו המנוע החדש וכללה גם תצרוכת דלק גבוהה יותר.
שמענו כבר בעבר על סדרה 7 עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים. היתה זו שיווקה של הגרסה ההיברידית של הסדרה 7, 740e, שכללה גם מערכת הנעה היברידית. המנוע הזה שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית המזינה את כל ארבעת הגלגלים בעזרת מערכת ההנעה הכפולה של היצרנית, ה- x-Drive. טרם נמסרו פרטים אודות תיבת ההילוכים שתשודך לדגם המיועד לסין של הסדרה 7, אך רוב הסיכויים כי מדובר בגרסה שתהיה בעלת הנעה אחורית בכדיי לחסוך במשקל עודף של הרכב.
ב.מ.וו לא מסרה פרטים נוספים אודות שיווקו של הדגם גם מחוץ לסין, מה שיכול להניב לה קהל יעד גדול יותר וכך להגדיל את מספר המסירות- עקב צריכת דלק נמוכה יותר ועלויות תחזוקה נמוכות יותר.
אולי יעניין אותך גם: