למרות בשורות המרות האלה, לא בטוח שמישהו ירגיש בהבדל, איתה או בלעדיה. פולקסוואגן מתכוננת להוריד את הפולקסוואגן פייטון מהמדפים. למרות שמדובר בדגם אחד פחות של מכונית סלון מפוארת במיוחד, סביר להניח שאף אחד לא יטרח להספיד אותה. על פי הדיווחים מפולקסוואגן, הפייטון צפויה לרדת מפס היצור בחודש מרץ של שנת 2016, 14 שנים לאחר שנחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2002.
פולקסוואגן פייטון- הסוף
למרות שלנו, בשוק הישראלי, זה לא אומר שום דבר, ישנן מדינות שהבשורות האלה רלוונטיות להן יותר. לצורך העניין, ארה"ב הפסיקה את שיווקה של הפייטון בשנת 2006 עקב מספר זעום של מכירות, אך עם זאת, היא עדיין נמכרת בסין ובמדינות בודדות ברחבי אירופה, כאשר גם שם, במספר יחידות. לצורך השלמת התמונה, המפעל שאחראי על ייצור הדגם, שוכן בדרזדן- גרמניה, מוציא משעריו רק 8 יחידות של הדגם ביום. לקראת מרץ 2016, המפעל ייסגר למשך שנה מתוקף רפורמות טכנולוגיות שמטרתן הרכבת דגמים חדשים של פולקסוואגן במפעל.
אם הכל ילך לפי התכנונים של פולקסוואגן, לקראת שנת 2019, היצרנית צפויה להכשיר פייטון חשמלית ועתידנית. על פי התכנונים, הפייטון 2019 החשמלית צפויה לקבל מערכת הנעה חשמלית של אודי אי-טרון וכן, מערכת הנעה כפולה של אודי- ה Quattro. כך שאם נשווה את הפייטון העתידנית לדגמים הקיימים כיום בשוק, אפשר להשוות אותה ל
אודי A8 הנוכחית.
הפייטון, במקור, הייתה דגם של פולקסוואגן שהיה אמור להתחרות מול הגדולות בקטגורית רכבי הפאר, כמו
ב.מ.וו ו
מרצדס. למרות ההשוואה, פולקסוואגן ויתרו על תחום הספורטיביות של הדגם ויותר זלגו לכיוון "המיני-לימוזין". היצרנית ראתה בדגם מותג שיכול לחזק אותה מול המתחרות, אך הביקוש לדגם היה נמוך, על אחת כמה וכמה שהדגם לא הצליח לעמוד בסטנדרטים שהציבה לו האודי A8.
בארץ, המכונית הזו נמכרה בין השנים 2003-2005 במספר מסירות מועט במיוחד, כאשר היא נמסרה מצוידת במנוע V6 או W12. מחרי הדגם נעו בין החצי מיליון שקלים, לבין ה- 800 אלף שקלים לגרסאות הבכירות.
אוליי יעניין אותך גם: