יכול להיות שפשרת 'דיזלגייט' עומדת בפני סיום. אם לא ישנתם שנת חורף ארוכה אז בוודאי שמעתם על הפרשה המדוברת ביותר בעולם הרכב, כאשר כל כולה מדברת על קונצרן הרכב הגרמני פולקסוואגן. במידה ולא שמעתם, אז נעשה ריענון קצר: פולקסוואגן השתילה במנועי הדיזל שלה- TDI, תוכנת ניהול מנוע זדונית שמזייפת את תוצאות בדיקות זיהום האוויר במבחני הרכב השנתיים- הטסט. בין הנפגעים היו הדגמים של פולקסוואגן, הדגמים של פורשה והדגמים של סקודה. כעת, משרד התחבורה הגרמני אישר את תכניותיה של פולקסוואגן לעדכן את תכנת הניהול לכל כלי הכרב הנגועים.
סוף פרשת 'דיזלגייט'???
קריאות התיקון של פולקסוואגן יתפרסו ב 28 מדינות אירופאיות, כאשר בשלב הראשון יקראו למוסכים מנועי ה- 1.2, 1.6 ו- 2.0 ליטרים, כאשר כל תיקון יארך כ- 30 דקות. מנועי ה 1.6 יאלצו לסבול עוד 30 דקות לטובת התקנת אריג מסוים במערכת יניקת האוויר על מנת לווסת את זרימת האוויר במערכת בצורה נכונה.
כפי שהוזכר כמעט בכל כתבה שעלתה על הפרשה, בכל פורטל רכב, מדובר בעשרות אלפי רכבים שצריכים להגיע למוסכי פולקסוואגן על מנת לעדכן את גרסת תכנת ניהול המנוע. בכדי שפולקסוואגן תוכל לעמוד בעומס הצפוי, היא החליטה לבצע את קריאת הריקול "בפעימות", כאשר הרכבים שיקראו בפעימות הראשונות יהיו בעלי מנוע ה- 2.0 ליטרים, שיקראו להגיע למוסכים ברבעון הראשון של 2016.
לקראת אמצע השנה, ייקראו למוסכים הדגמים בעלי מנוע ה- 1.2 ליטרים ולקראת סוף השנה ייקראו שאר הדגמים שמצוידים במנועי 1.6 ליטר שעל פי דיווחים, ככל הנרא אלה המנועים שרמת פליטת המזהמים בהם היא הנמוכה ביותר מבין השלושה.
אולי יעניין אותך גם: