מסלול המרוצים נורבורגרינג בגרמניה, מקום מצוין לבחון בו ביצועים וכולות של רכבי קצה. ייתכן שיהיו כאלה שיחשבו שלעלות רכבים למסלול מרוצים רק כדי לעשות קצת "שואו-אוף", זה משחק ילדים למשועממים. מצד שני, אין יצרנית רכב שלא רוצה לעלות את דגמי הקצה שלה על המסלול המסוכן והארוך ביותר, רק כדי להוכיח את ביצועי הדגם.
רנו קליאו RS. כזו, רק עם ביצועים טובים יותר
רנו, שעד כה השתמשה בדגם ה
רנו מגאן 265 (או 275) בכדי לזכות בתהילה בקטגורית ההנעה הקדמית, כמו הסיאט לאון קופרה או ההונדה סיוויק טייפ R- שאגב מחזיקה בשיא, החליטה לשנות כיוון ולנסות את מזלה בקטגוריית הסופר מיני, עם ה
רנו קליאו 220 טרופי. אז מה זה קליאו 22 טרופי? מדובר ברכב סופר מיני- סגמנט B, שהצליח להקיף את המסלול בזמן הקצר ביותר אי- פעם. הקליאו הקטנה הצליחה לעצור את שעון העצר על 8:32 דקות, כ- 35 שניות מהר יותר מגרסת ה RS200 הרגילה.
"ניסוי האדרנלין" הזה נעשה על ידי עורך מגזין הרכב 'ספורט-אוטו', כריסטיאן גבהארט, שיצא לו להקיף את הנורבורגרינג עם כמה מכוניות סופר מיני מגרות. כאמור, המקום הראשון נחטף על ידיי הקליאו 220 טרופי עם זמן הקפה של 8:32 דקות. במקום השני הגיע המיני קופר JCW עם זמן הקפה של 8:35. במקום השלישי הגיע האופל קורסה OPC עם זמן הקפה של 8:40 ודווקא אודי S1, המכונית שעליה תלו את כל התקוות, שנחשבת גם החזקה ביותר עם ההנעה הכפולה קיבלה את המקום הרביעי עם זמן הקפה של 8:41 דקות.
הדגם שנתן את ההופעה המדהימה הזו, הקליאו 220 טרופי, נחשף בתערוכת ז'נבה. הקליאו הזו נושאת בחרטומה מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר מוגדש בטורבו ומייצר הספק של 220 כוחות סוס ו- 26.0 קג"מ, עם אופציית Torque Boost שמגבירה את המומנט לכדי 28.0 קג"מ. המנוע של ה- 220 טרופי משודך לתיבת הילוכים EDC כפולת מצמדים שמסוגלת לתת קצב העברת הילוכים של 40% במצב נסיעה רגיל ו- 50% במצב Race.