סופסוף זה קרה. ביום רביעי האחרון יונדאי חשפה את הג'נסיס G90 החדשה, ספינת הדגל המדוברת ביותר בתקופה האחרונה, של היצרנית החדשה ג'נסיס מבית יונדאי. לאחר אינסוף כתבות טיזר באתרי רכב שונים בעולם וכן, גם אצלנו ב Auto1, יונדאי חושפת את הדגם המדובר במלון הייאט שבסיאול. הג'נסיס G90 שמתחילה את "ההרצה" בשוק הקוריאני ולאחר מכן תגיע גם לשוק האמריקאי והאירופאי, תתחרה ישירות ברכבי הפאר האירופאיים והיפניים, כמו המרצדס S קלאס ולקסוס LS.
ג'נסיס נחשפת
כיאה בסגמנט וכמו מתחרותיה, גם ה G90 החדשה תשווק בשני גרסאות, קצרה וארוכה, כאשר לדגם הקצר אורך של 502.5 ס"מ, 191.5 ס"מ רוחב, גובה של 149.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 316 ס"מ ולדגם הארוך, אורך של 549.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 345 ס"מ. לג'נסיס G90 החדשה יש מגוון של שלושה מנועים, כאשר דגם הבסיס יצויד במנוע V6 אטמוספירי GDI בנפח 3.8 ליטר, המסוגל לייצר 315 כוחות סוס ומומנט של 40.5 קג"מ. הדגם הבא זוכה למנוע חדש מתוצרת יונדאי בנפח 3.3 ליטר בתצורת V עם שישה צילינדרים טווין- טורבו GDI המסוגל לספק 370 כוחות סוס ומומנט מרבי של 52.0 קג"מ. הדגם השלישי והבכיר של ה G90 מצויד במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המסוגל לספק 425 כוחות סוס ומומנט של 53.0 קג"מ.
כל היצע המנועים של שלושת הגרסאות של הג'נסיס, משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, כאשר בדגם הבסיס ובדגם ה 3.3 ליטר, הכוח מועבר לצמד הגלגלים האחורי ומוצעת כאופציה גם הנעה בארבעה גלגלים. לעומתם, הדגם הבכיר מונע בהנעה כפולה בלבד. יונדאי טרם חשפה פרטים אודות היכולות של אותם המנועים, אך מסרה כי דגם הV8 הבכיר מאיץ ל- 100 קמ"ש ב 5.7 שניות.
מגוון של שלושה מנועים
כצפוי ממתחרה חדש בסגמנט הפאר, במיוחד מתחרה שמציב עצמו מול מרצדס S קלאס ושות', הג'נסיס G90 מביאה עימה רשימת אבזור ארוכה ושלל מערכות מתקדמות. החל מצמד מסכים "12.3 עבוד מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, אופציה למושבים אחוריים נפרדים עם כיוון חשמלי, בקרת אקלים לארבעה אזורים ועוד רשימה ארוכה שמאפיינת מכוניות ברמה הזו. אמנם לא נמסר מפרט המחירים של הג'נסיס החדשה אך אפשר לומר שמחירי הדגם נמוכים משמעותית ממחירי ה- S קלאס. לצורך הדוגמא, מחיר הדגם הבכיר של הג'נסיס נמוך יותר מדגם הבסיס של ה- S קלאס, ה S350d.
רשימת אבזור ארוכה ושלל מערכות מתקדמות