אמנם השוק הרכב היפני הוא שוק דיי מרוחק מהשוק הישראלי, אך עם זאת, נחשב לאחד השווקים החזקים בעולם בעל יכולת השפעה על שאר השווקים בעולם וכך גם על ישראל. בתחרות "מכונית השנה ביפן", היצרנית היפנית מאזדה, הצליחה לקטוף את התואר הנחשק בזכות הקטנה הספורטיבית שלה- המאזדה MX5, הלוא היא המאזדה מיאטה.
מאזדה MX-5 מקום ראשון ביפן
על פי התיאורים של אופן הזכייה, אפשר לראות שמדובר בדעה ריאלית של אנשים שהיו שותפים להצבעות באותה התחרות. כמובן שנמדדו אי-אילו תכנים ומדדים על כל דגם שהתמודד בתחרות, אך בסך הכל, הקול המכריע יצא מאנשים ולא ממדדים אנאליטיים. לאחר ספירת כל הקולות בתחרות, ה- MX-5 גרפה את מרב הקולות עם 442 קולות. מיד לאחריה, עם הפרש של 41 קולות, זכתה במקום השני ההונדה S660 עם 401 קולות ובמקום השלישי ב.מ.וו סדרה 2 עם 177 קולות.
מעבר לזכיות במקומות הראשונים, כדאי לציין כי סוזוקי אלטו זכתה בתואר "הקטנה הטובה ביותר", טסלה מודל S זכתה בפרס החדשנות וכמובן, טויוטה מיראי, שאמנם לא גרפה פרס כזה או אחר, אך הוכרה על חדשנותה בתחום טכנולוגיית תאי דלק. כזכור המיראי של טויוטה היא הרכב הראשון בטכנולוגיית תא דלק- הנעה מימנית.
דברי סגן נשיא מאזדה, קיושי פוג'ווארה מסבירים על העבודה הקשה שהחברה עשתה על מנת להגיע ולזכות לתואר הנחשק "מכונית השנה": עברנו תקופה לא פשוטה, עם המשבר הכלכלי שפקד את יפן וכמובן רעידת האדמה הגדולה ב 2011. למרות זאת, דבקנו במטרתנו וכעת אנחנו קוטפים את הפירות".
המיאטה MX-5 של מאזדה משווקת בארץ עם מנוע 2.0 ליטרים אטמוספירי המחלץ הספק מקסימלי של 160 כוחות סוס ולאחרונה הבאנו לכם את התוצר המדהים שיצא מהשיתוף עולה של מאזדה ושל פיאט-
הפיאט 124 ספיידר החדשה.