ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

מבחן דרכים: הונדה ג'אז החדשה

עם מנוע 1.4 ליטר המספק 102 כוחות סוס, לקחנו את הסופר מיני החדשה של הונדה לסיבוב ברחובותיהן של תל אביב וירושלים. הג'אז החדשה, סופר מיני מרגשת ונחשקת שמשלבת בין מרכב עגול, ספורטיבי וקומפקטי, לבין מרחב פנימי גדול, נוח והכי חשוב, פרקטי.

אמיר שפר, מנהל תוכן Auto1 |07/12/2015 |16:38 צפיות: 3066
seperator
"יום שישי הגיע והוא בדיוק בזמן..." שרקתי לעצמי ברכבת מירושלים לכיוון תל אביב והאמת, לא ידעתי עד כמה המילים האלה יתאימו את עצמן לסיטואציה כשראיתי את ההונדה ג'אז האדומה שקיבלתי לטובת נסיעת המבחן. הגעתי להונדה, ניגש אלי אחד הנציגים ואמר לי "תצא, אני אביא את האוטו". לאחר מבט חטוף בשלל הדגמים של הונדה שבאמת מרשימים, יצאתי החוצה והיא... היא כבר חיכתה לי שם. 
הונדה ג'אז החדשה
הונדה ג'אז החדשה
דרוכה ומוכנה, לבושה אדום. היא עמדה בפרופיל על המדרכה, כאילו היא מחכה לכל תרחיש אפשרי. תראו, אני לא חסיד של רכבים קטנים, עם כל הספורטיביות שהם משדרים וגם לא ממש חסיד של הצבע האדום הנועז הזה, אבל משהו בה עשה לי את זה. האדום הזה התאים לה- ישב לה בול. במיוחד עם הגריל קדמי המעוטר בדוגמאות בצבע שחור מבריק כשעליו מוטבע הסמל המנצנץ של הונדה... היה פה קליק. ניגשתי אליה והתחלנו לתקשר. עשיתי סיבוב סביבה בכדי לבחון הפיגורה שלה וברקע הנציג של הונדה מסביר לי אי אילו דברים על הג'אז החדשה. פתחנו את הדלתות וגיליתי שההונדה ג'אז החדשה לא רק מביאה יופי אלא מביאה גם אופי. 
יועצי הרכב של פורטל אוטו 1 מחכים לך
מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
נתחיל מספסל האחורי וכאן נכנס החלק הפרקטי שלה. הונדה ג'אז היא המכונית היחידה שמאפשרת קיפול מושב אחורי. כמובן שקיימת האפשרות של קיפולה משענות הגם של המושב האחורי על מנת להגדיל את נפח תא המטען מ 354 ליטר ל- 1314 ליטר, אבל חוץ מזה, יש אפשרות לקפל את המושב עצמו מה שנותן את כל החלק האחורי של "כמשטח העמסה". עברנו קדימה. הקונסולה המרכזית שרצה בין שני המושבים לא מביאה משהו חדש שלא רואים בדגמים אחרים, אבל זה לא משנה, כי כשמרימים טיפה את העיניים מגלים לאט פיצ'רים שמטיבים את איכות ונוחות הנוסעים, כמו חיבורי USB ו- HDMI, טיפה מעל נמצאת מערכת השליטה במיזוג הרכב שמעוצבת בטעם טוב. לא פשוט מידיי ולא לקקני- יוקרתי מידיי. לאחר מכן מונח לו מסך מגע בגודל "7 כחלק ממערכת המולטימדיה Honda Connect, שלשם שינוי נראה 'בילד-אין' מהיצרן ולא משהו שהרכיבו בארץ. מסיטים טיפה שמאלה את העיניים ומגלים את לוח המחוונים וגלגל ההגה המעובה שזוכה לפדאל-שיפט שמעביר הילוכים לפי קצב נהג. בקיצור- בחורה עם אופי.
דרוכה ומוכנה, לבושה אדום.
דרוכה ומוכנה, לבושה אדום.
התחלנו בנסיעה, מרחוב המסגר לכיוון רמת גן. גם בג'אז הונדה הנחילו את הגיר החסכוני שמגדיר שההילוך “D” הוא חסכוני ו- “S” הוא מהלך, איך נאמר, דינאמי ובזבזני יותר. היצרן מגדיר כי הג'אז מביאה צריכת דלק ממוצעת של 20.83 ק"מ לליטר דלק, לשם שינוי המציאות לא רחוקה מזה. לפי מה שמדדנו, צריכת הדלק נעה בין 17-18 ק"מ לליטר בנזין ואמת, שבקלות אפשר להגיע לצריכת הדלק שהיצרן הגדיר, בזכות תיבת שבעה ההילוכים הרציפה שלה. הנסיעה של הג'אז החדשה נוחה מאוד. היא שקטה, מגיבה יפה לתנועות הגה, דבוקה היטב על האספלט, גם כשמפרים את המהירות שמראה השלט בדרך. הפדאל שיפט נותן תחושה של ספורטיביות וכשמצב מוט ההילוכים נמצא על "S" היא גם מגיבה בהתאם. רעש המנוע נעים לאוזן ומכניס איזשהו 'דרייב' שגורם לנהג ללחוץ יותר על המצערת.
פרקטיקה זה שם המשחק
פרקטיקה זה שם המשחק
נסענו לירושלים דרך הכביש של רמת רזיאל, מומלץ בחום לאנשים שאוהבים נהיגה ספורטיבית, אספנו את החברים, עשינו סיבוב קצר ברחובות ירושלים הצפופה והתיישבנו בבית קפה לדבר קצת על האוטו. התגובות היו חיוביות לחלוטין. הג'אז מגישה לנוסעיה מרחב פנימי מכובד, נוח לישיבה ולא מעייף את שרירי הגב, גם לאנשים שמעט גבוהים יותר מהממוצע. הסחיבה שלה גם כאשר הרכב מלא באנשים לא מביישת אף משפחתית גדולה יותר, אודות טכנולוגיית ה i-Vtec של הונדה שמשלבת את העוצמה של מנועי Vtec הקודמים של הונדה ואת האינטליגנציה החסכנית של מנועי ה i-Vtec של המנועים העכשוויים של הונדה. וכמובן הצבע, אי אפשר לפסוח עליה כשהיא מתגלגלת בכבישים עם צבע אדום שכזה.
רמת הגימור הגבוהה ביותר שיש לג'אז להציג
רמת הגימור הגבוהה ביותר שיש לג'אז להציג
לסיכום, הגרסה שקיבלנו לטובת מבחן הדרכים נקרא Comfort והוא הדגם ברמת הגימור הגבוהה ביותר שיש לג'אז להציג. הדגם הזה מביא איתו מערכות התרעה בפני התנגשות, מערכת זיהוי תמרורי אזהרה, בקרת סטייה מנתיב, קיפול וחימום מראות צד, חיבורי USB ו- HDMI, חישוקי סגסוגת "15 ועוד. מחירו ההתחלתי של הדגם הזה הוא 105,900 שקלים. מלבד זאת, לג'אז יש עוד רמת גימור TREND בשני גרסאות, ידנית ורציפה, כאשר המחיר ההתחלתי שלהן הוא 89,900 שקלים. כל הגרסאות של הג'אז נותנות כסטנדרט מערכת למניעת נעילת גלגלים בזמן בלימה, מערכת בקרת יציבות דינאמית, מערכת ניהוג מתקדמת, מערכת עזר לזינוק בעלייה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת בלימה אוטונומית במהירות נמוכה ועוד. אפשר לומר בפה מלא שיצאנו מחויכים ממבחן הדרכים הזה. מצאנו מוכנית סופר מיני שנראית מצוין, מציגה יכולות כביש לא רעות בכלל ואפילו יותר מזה והכי חשוב, פרקטית בכל כיוון שבוחנים בה. אם המחיר הדרוש עליה שווה אותה או לא, ניתן לכל אחד מכם לעשות את החשבון שלו. בשורה תחתונה- אנחנו ממליצים. בחום.
טוםס2
 
הוספת תגובה
מלא פרטים וקבל הצעות
טופס מורחב
טופס מקוצר
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
חיפוש רכב חדש
הצטרפו לפייסבוק שלנו
הרשמו לניוזלטר שלנו
קבלו דיוור בנושא רכבים כתבות חדשות, מבצעים ומבחני דרך בחינם
הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר
דגם א'
דגם ב'
הגדרות נגישות