יצרנית רכבי הספורט האקזוטיים, פורשה, תחשוף בתערוכת הרכב בדטרויט את שני הדגמים החדשים של הפורשה 911 טורבו ופורשה 911 טורבו S. שני הדגמים החדשים הם חלק מאותה התפתחות של פורשה כשהחלה להוסיף מגדשים למנועים האטמוספריים שלה, כאשר הצמד של ה- 911 מתווסף לדגמים שנחשפו מוקדם יותר השנה כמו הפורשה טרגה ופורשה בוקסטר החדשות. הדגמים החדשים של ה 911, כמו תמיד, יגיעו בשני מרכבים, קופה וקבריולט, כאשר המחיר ההתחלתי למרכב הקופה הסטנדרטי יעמוד על 203 אלף יורו.
פורשה 911 טורבו וטורבו S החדשות
540 סוסים גרמניים לכל הפחות
את הצמד הגרמני החדש מניעים צמד מנועים חדש מבית פורשה כאשר שניהם בנפח 3.8 ליטר כפול מגדשי טורבו. המנוע המשודך לדגם הרגיל מסוגל להפיק 540 כוחות סוס, בעוד דגם ה- S יפיק 580 כוחות סוס. פורשה מסבירים את ההבדל בהספקים בכך שהוכנסו שינויים בראשי המנוע והתוכנת ניהול המנוע. החיבור להנעה הכפולה יהיה אך ורק לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בת שבע מהירויות. השגמים החדשים של פורשה מביאים גם את הטכנולוגיה החדשה של החברה המעניקה היגוי לכל ארבעת הגלגלים, מה שמביא ביצועים חדים יותר בעקומות בדרך. פורשה 911 טורבו תזנק ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד, בעוד דגם הטורבו S יעשה זאת ב 2.9 שניות.
שינויים קוסמטיים
שתי החדשות של פורשה, אמנם לא נבדלות בצורה משמעותית מהקודמות שלה. למעשה, רק חובבי הדגם או חדי העין יבדילו בין ה- 911 החדשה לבין זו הקודמת. פורשה דאגה לשמר את העיצוב הכובש של ה 911 טורבו הרגילה, אך כמובן ש"איפרה" אותה שונה על מנת לבדלה מהדגמים הקודמים. בדגם הטורבו S, הדברים קצת יותר ברורים, נוספו גוונים נוספים ושולבו חישוקי "20.
מבט מבפנים נותן לנו מעט יותר אור על החידושים של הגרמניות החדשות. פורשה דאגה לשלב את בקרת ה- Porsche Communication Manage Infotainment System, מערכת שמע עוצמתית במיוחד מבית BOSE עם הספק של 555 וואט (בלי עין הרע). נוסף צג ראשי חדש, אינטרנט אלחוטי, עיטורי קרבון על לוח המחוונים ועוד. שני הדגמים מגיעים עם חבילת 'כרונו' כסטנדרט, הכוללת גלגל הגה בעיצוב ייחודי ושעון עצר למדידת... אתם יודעים מה. ככל הנראה צמד הגרמניות יעשה 'עלייה' בשנה הבאה.