יצרנית הרכב הצרפתית, רנו, ככל הנראה תיכנס למשבר במידה וההאשמות נגדה יוכחו כנכונות. ארגון הגנת הסביבה הגרמני ערך בדיקות לדגם הרנו אספאס ונמצא כי הדגם הזה של רנו, שאינו משווק בישראל, פולט כמות מזהמים הגדולה פי 25 והכמות המותרת. הבשורה הרעה הזו באה על רקע שערוריית פולקסוואגן שמביאה לנו בכל יומיים בשורות רעות נוספות והתפתחויות חדשות אודות דיזלגייט. האם רנו רימתה גם היא בדיווחי פליטת המזהמים של האספאס?? בינתיים, ברנו מכחישים.
רנו אספאס- מואשם
מחקר שנערך על המנוע המצייד את הרנו אספאס, מעלה כי מנוע ה 1.6 של הדגם, שאמור לעמוד בתקן היורו 6 המחמיר שנכנס לתוקף בתחילת השנה, פולט פי 25 חלקיקי תחמוצת חמקן מהמותר לפי התקן, כל זאת כשהמנוע עובד בטמפרטורות רגילות. הבדיקה מצאה פליטה של 2.06 גרם של החלקיקים לכל קילומטר, כאשר הכמות המותרת עומדת על 0.08.
ברנו, שלא רוצים לקבל את האפקט שקיבלו בפולקסוואגן בעקבות פרשת 'דיזלגייט', מהרו מיד להכחיש את הממצאים. ברנו הגיבו כי האספאס אכן עומד בדרישות התקן ולפיהם הפרוטוקולים ששימשו במחקר אינם תואמים את דרישות התקן. לפיהם, תוצאות המחקר אינן חד משמעיות ודורשות בחינה נוספת. היצרנית הדגישה כי אינה מבינה כיצד הגיעו המסקנות שהתקבלו, כשלדבריהם האספאס עבר גם את הבדיקות הנדרשות לקבלת התקינה של האיחוד וגם עבר בדיקה של ארגון הנהגים הגרמני, שבחן את הדגם החודש אוגוסט האחרון ומצא אותו תקין.
מבצעי המחקר היו גוף הלובי להגנת הסביבה, הנקרא DUH. נמצאו כבר בערב טענות של אותו הגוף המדברות על רמות זיהום לא תקינות של רכבים המונעים בדיזל. הפעם הקודם, הגוף האשים את ג'נרל מוטורס על הדגם של האופל זאפירה דיזל שרשמה פליטות מזהמים חריגות. כמובן שג'נרל מוטורס מיד הכחישה את הטענה וגיבתה את תגובתה בעזרת דו"ח של מכון התקנים הגרמני שאומר כי הרכב עומד בדרישות התקינה.