היצרנית הקוריאנית המובילה, קיה, מתכננת לשנת 2020 תכנית עבודה צפופה במיוחד שבשורה התחתונה תשפר ב- 25% את צריכת הדלק הממוצעת של צי הרכבים שלה. הדרך אל היעד שהציבה קיה בפני עצמה יעשה על ידיי הרחבה משמעתית של צי "הירוקים" שלה, מארבעה דגמים כיום ל- 11 עד שנת 2020, רכב מימני בייצור סדרתי והחלפה של עד 70% מהמנועים שברשותה במנועים יעילים יותר.
קיה סול החשמלית
10.2 מיליארד דולר
זה הסכום שחברת האם יונדאי מתכננת להשקיע לטובת פיתוח 'ליין' הדגמים הזה ובנייתם של מתקנים תומכים. על פי קי-סאנג לי, בכיר במחקר ופיתוח רכבים "ירוקים", יונדאי-קיה מיישרת קו אל מול ציפיות ודרישות העתיד של שוק הרכב. על פיו, שוק הדגמים ההיברידיים פלאג-אין והחשמליים יגדל באופן משמעותי בעתיד הקרוב ולכן השקעת סכום כזה, יאפשר לקיה לספק מענה לצרכי השוק. לי ממשיך ואומר כי לעניות דעתו אין פתרון אחד לדרישות להנעה נקיה וזו הסיבה שקיה משקיעה בפיתוח מגוון רחב של צורות הנעה ירוקות. התכנית של קיה היא להפוך להיות מובילה עולמית בטכנולוגיית ההנעה המתקדמת.
שני דגמים לשם התחלה
קיה מתכננת להתחיל את שיווקם של שני דגמי חדשים בשנת 2016, שיהוו המשכיות לקפיצת המדרגה המתוכננת של קיה. הדגם הראשון הוא הקיה אופטימה PHEV שתעשה שימוש בסוללת ליתיום-פולימר מתקדמת והדגם השני שקיה מתכננת לשווק הוא ה
קיה נירו החדש, אותו היא חשפה שלשום לראשונה. שני הדגמים האלה יצטרפו לדגמים ה"ירוקים" שכבר נושמים אספלט:
קיה סול החשמלי ו
קיה אופטימה הייבריד החדשה.
קיה אופטימה הייבריד החדשה
קיה "ירוקה"- החגיגה נמשכת
אל הדגמים ההיברידיים והחשמלים האלה יצטרף דגם חדש ומימני של קיה, אותו היצרנית מתכננת לשווק באופן סדרתי עד שנת 2020. קיה מתכננת לייצר בכל שנה כ- 1000 יחידות של הרכב המימני FCEV. הדגם העתידי הזה של קיה יעשה שימוש בדור הבאשל תא הדלק הנוכחי שכיום מותקן על ה- ix35 FCEV, כאשר היעד של קיה הוא להציע את הרכב המימני עם טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ ומהירות מקסימאלית של 170 קמ"ש.