לפני כשנתיים קיה הציגה קונספט לרכב קרוסאובר הנקרא קיה נירו. כעת, חושפת היצרנית איורים ראשונים המספקים לנו מבט חטוף אודות הדגם החדש וההיברידי של החברה שככל הנראה ייצא לשיווק בארצות השונות לקראת אמצע שנת 2016.
קיה נירו היבריד החדשה
קיה נירו HUV
הדגם החדש של קיה נקרא HUV- Hybrid Utility Vehicle. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה שפותחה במיוחד עבור הרכב הזה. הפלטפורמה הזו מאופיינת בעיקר בשימוש נרחב, מעל ל 50%, בפלדת USS בשלדת ברכב, מה שעל פי קיה אמור לספק צריכת דלק נמוכה יותר עקב הפחתה של משקל הרכב, כשלזה מצורפת קשיחות גבוהה לטובת הבטיחות.
למרות שהקונספט שנחשף לפני שנתיים, הוצג ב- 3 דלתות, הדגם של הנירו יגיע במרכב 5 דלתות. אמנם התמונות שמוצגות מראות רכב גדול, אך הנירו החדש הוא קרוסאובר קומפקטי שקטן יותר בממדיו אפילו מהקיה ספורטאז' ויותר מזכיר את גודלו של הקרוסאובר החדש של מיצובישי, ה- ASX.
קיה-יונדאי מול הפריוס של טויוטה
קיה מתכננת לשווק את הבחור החדש לקראת אמצע שנת 2016 ורק בגרסה היברידית, כאשר הוא עושה שימוש באותה פלטפורמת הנעה כמו זו של יונדאי אייוניק, המתחרה של יונדאי לטויוטה פריוס, שגם היא תוצג במהלך 2016. מערכת ההנעה של שני הרכבים, גם הקיה וגם היונדאי, תתבסס על מנוע ה GDI בנפח 1.6 ליטר החדש שהוצג על ידי יונדאי בחודש שעבר. המנוע המדובר תוכנן במיוחד לשם שימוש במערכת היברידית ופועל במחזור אטקניסון חסכוני, שמביא איתו מערכת מחזור גזים EGR בעל נצילות תרמית של 40%.
HUV- Hybrid Utility Vehicle המבוסס על פלטפורמה חדשה שפותחה במיוחד עבור הרכב הזה
יחידת הנעה היברידית
המנוע המדובר של הקיה החדש מספר הספק מרבי של 105 כוחות סוס ומומנט של 15 קג"מ. הוא משודך לתיבת הילוכים בת שש מהירויות עם מצמד כפול. הסוללה של המערכת ההיברידית תספק קיבולת של 1.56kWh שיתורגמו ל 45 כוחות סוס נוספים. אמנם בקיה לא מפרסמים ביצועים אודות היצירה החדשה אך מציינים כי היעד שלהם הוא פליטת CO2 של פחותך מ- 90 גרם לקילומטר. בעתיד קיה מתכננים גרסת פלאג-אין לרכב עם טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים.