לפני כחודש הבאנו לכם את ההשקה של הדגם החדש וההיברידי של היונדאי סונטה שהושקה בארץ. כעת, תורה של האחות מבית קיה, להביא את אותה יצירת פאר רק בגרסת קיה. היצרנית מתכננת לחשוף בהמשך השבוע את הקיה אופטימה ההיברידית החדשה, שמשווקת כבר בשוק הקוריאני כקיה K5 Hybrid, בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס.
קיה אופטימה היבריד החדשה
מערכת הנעה של בקוריאניות
כאמור, האופטימה החדש משתמשת באותה יחידת הנעה היברידית כמו היונדאי סונטה. היחידה הזו מאפשרת לרכב להיות חסכוני יותר ב 6% לעומת הדגם היוצא. המנוע המצייד עכשיו את האופטימה הוא בנפח 2.0 GDI המייצר 156 כוחות סוס ומומנט של 19.3 קג"מ. למנוע הזה מצורפת יחידה היברידית המספקת 51 כוחות סוס נוספים ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ וכעת, ההספק הכולל של המנוע עומד על 193 כוחות סוס ב- 6,000 סל" ומומנט מרבי של 32.3 קג"מ ב- 1,800 סל"ד. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים ולמרות שקיה לא מביאה לנו נתוני ביצועים, אפשר לנחש שהם יהיו דומים לאלה של הסונטה: 9.3 שניות מ- 0 ל- 100 מהירות מרבית של 193 קמ"ש ונתוני צריכת דלק של בין 17.7-18.2 ק"מ לליטר.
סדרת שיפורים לטובת יכולות אווירודינאמיות
בדומה לסונטה החדשה, גם באופטימה הותקנו שלל מערכות המטיבות את היכולות האווירודינאמיות של הרכב, כולל תריס אוטומטי בגריל הרכב, פגוש אחורי שעוצב בצורה שונה קצת וגם עיצוב אווירודינאמי יותר לחישוקי הסגסוגת. כל זאת על מנת לשפר את החיכוך עם האוויר וכך לשפר את צריכת הדלק של הרכב.
מנוע 2.0 GDI משולב היבריד עם 193 כוחות סוס
גזרה בטיחותית ומפנקת
כמו בדגם היוצא של האופטימה, גם הדגם החדש מצויד בשבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, חניה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית. האופטימה מעניקה לבעליה משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולארי, בלם יד חשמלי, וילונות נשלפים לחלונות האחוריים ועוד שלל פיצ'רים ופיתוחים טכנולוגיים שמשויכים לסגמנט, כמו מסך מגע למערכת המולטימדיה הכולל סנכרון מלא עם המכשיר הסלולארי ועוד.