חברת המכוניות האקזוטיות בוגאטי, יצרנית מכונית העל המהירה ביותר (לשעבר), הויירון, ככל הנראה תצליח לחשוף עוד דגם על אחד. כך דווח באתר הכלכלי 'בלומברג'. יצרנית רכבי העל מוסרת כי בקרוב מאוד היא צפויה לחשוף לעולם את המחליפה של הויירון, השירון (Chiron). למרות הסקנדל של חברת האם פולקסוואגן, בבוגאטי מדווחים כי הביקוש לרכב החדש בשיאו טרם חשיפתו.
בגאטי ויז'ן גראן- טוריסמו [ צילום: יצרן ]
קצת רקע
בשנת 1998 הקונצרן הגרמני פולקסוואגן רכש את החברת רכבי העל בוגאטי. פולקסוואגן הצהירה כי היא מתכננת לייצר רכב שיחצה את מחסום ה- 400 קמ"ש. הויירון יוצרה עם מנוע W16 שהצליח להפיק בספק מקסימאלי של 1,200 כוחות סוס ונמכרה בכמה וכמה גרסאות, כמו 'ויטס', 'גרנד-ספורט' ועוד אי אילו דגמים שעם ההכרה בהם הוכרו כ"חלומות רטובים" של חובבי עולם הרכב. בחודש פברואר האחרון (2015), נמכר הדגם ה- 450 והאחרון של הויירון.
תשרוד למרות הסקנדל
למען האמת, כל עולם הרכב חשש, עקב חשיפת פרשת 'דיזלגייט', שמא בוגאטי תכנס להקפאת הליכים. גם ככה לא מדובר במותג שמוכר רכבים באופן סדרתי שמסוגל להחזיק את עצמו גם בלי קונצרן האם. כזכור, בפולקסוואגן, לאחר הפרשה, נערכו לארגון מחדש של כל החברה, כולל קיצוצים, פיטורים ושינויים מנהליים. ככל הנראה, בוגאטי לא נפגעה מהתהליך הזה, אך יתכן שתפגע בהמשך מהסיבה הפשוטה, כחלק מהרה-ארגון של הקונצרן, יתכנו קיצוצים של מיליארדים. כל תעשיית הרכב של הקונצרן תפגע, השאלה מי תצליח לצאת מזה.
צילום: יצרן
2.3 מיליון אירו ליחידה
הבוגאטי ויירון המיתולוגית, מעבר לכך שבזמנו נחשבה למכונית העל המהירה ביותר, היא גם הייתה אחת הבזבזניות ביותר בענף. העלות של כל יחידה אחת של הדגם נאמדה על 2.3 מיליון אירו, שהם רק מחצית מעלות הפיתוח של הדגם. דובר בוגאטי סירב בינתיים להגיב לדברים או למסור תחזית עתידים לגבי בוגאטי, אך ל'בלומברג' נמסר כי כפי שכל חברות הרכב נאלצות להתגמש ולהתמודד עם המצב, כך גם על בוגאטי לנהוג בזהירות בכל הנוגע להוצאותיה.
השירון החדשה, מבית היוצר של בוגאטי, הוכרזה באופן רשמי על ידיי וולפגנג דורהיימר, מנכ"ל בוגאטי פולקסוואגן, במסגרת תערוכת פרנק]ורט שהתקיימה בחודש ספטמבר. השירון החדשה ככל הנראה תיחשף בימים הקרובים.