היצרנית היפנית מאזדה, חושפת שתי גרסאות תצוגה בלבד של מכונית הספורט שלה, מאזדה MX-5. המכונית החדשה, שאגב לאחרונה גם הושקה בארץ, נחשפה בתערוכת SEMA האמריקאית, שכצפוי בתערוכה הזו, גם היא נראית 'רעה' במיוחד. שתי גרסאות שלה ראו אור בתערוכה האחת בעלת גג זמני- ספיידר והשנייה, ללא גג בכלל. זוג הדגמים האלה מתענג עם שמות קלאסיים מעולם המרוצים, הראשון נקרא 'ספיידר' והשני נקרא 'ספידסטר'.
מאזדה MX-5 ספידסטר
מאזדה MX-5 ספיידר
כך נקרא הדגם של מאזדה עם הגג ברזנט. הרכב מתהדר בגג מתפרק ומורכב באופן ידני, שאוסר נסיעות במהירויות גבוהות וקבועות. הרכב שוקל 1,043 קילוגרם ומצויד בחישוקי "17 המרופדים בצמיגי 225/45 של יוקוהאמה אדוואן. הדגם הזה מהודר יותר לעומת הדגם שני, עליו נרחיב בהמשך, הדגם מעניק בזוג מושבים ודיפונים המצופים עור איכותי.
מאזדה MX-5 ספידסטר
זהו שמו של הדגם ה'מוזר' יותר שיצרנית היפנית. היא שוקלת רק 943 קילוגרם בזכות חוסר הגג שלה ובזכות התקנת מושבים העשויים בסיביי פחמן. על הרכב מותקנים חישוקי סגסוגת בקוטר של "16 המרופדים בצמיגים של קומהו אקסטה במידה 225/50 וגם מתלים מתכווננים מתוצרת K&W. כצפוי ממכונית ספורט קצה, אין לה גימיקים מפנקים או טכנולוגיה האמורה להטיב את הנסיעה לנוחה יותר, מעבר לריפוד מושבי הקרבון באלקנטרה.
דגמים מיוחדים של מאזדה SEMA
מאזדה MX-5 ספיידר
2.0 ליטר עם 160 כ"ס
שני הדגמים האלה מצוידים במנוע 2.0 ליטר אטמוספירי עם ארבעה צילינדרים המספקים 160 כוחות סוס ומשודכים לתיבת הילוכים ידנית בת חמש מהירויות. טרם נמסרו נתונים אודות הביצועים של הרכב, אך מן הראוי שיהיו טובים יותר מהדגם הרגיל והמוכר של המיאטה. לקבלת קנה מידה ריאלי לגביה, המאזדה מיאטה MX-5 המוכרת מסוגלת לעבור ממצב עמיד ל- 100 קמ"ש ב 7.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 214 קמ"ש. מחירה בארץ עומד על 235 אלף ₪.