פרשת 'דיזלגייט' הגדולה של פולקסוואגן מקבלת תפנית מפתיעה ודיי מאכזבת. מדובר אולי בפרשת הזיופים הגדולה ביותר שהייתה, לפחות בתחום הרכב. בקצרה, הפרשה אומר כי מהנדסי פולקסוואגן התקינו צ'יפים במחשבי רכבי הדיזל של היצרנית הגרמנית שתפקידם היה לזייף את נתוני זיהום האוויר של אותם מנועי דיזל המותקנים ברכבים שונים של היצרנית.
הזיופים נמצאים גם ברכבים חדשים
היצרנית פולקסוואגן מואשמת שהתקינה את אותו תכנות ניהול מנוע בעשרות אלפי רכבים שיצאו מפס ייצורה, רכבים המשתמשים המנועי דיזל בטכנולוגיית TDI של החברה, בין השנים 2009 ל- 2016. כאמור, מדובר באחד מפרשות הזיוף הגודולות ביותר שידע עולם הרכב וכך גם ההשפעה שלו. קונצרן פולקסוואגן הוא קונצרן הרכב הגדול ביותר בתחום הרכב. יש האומרים כי ההשפעה האקונומית העולמית שלו גדולה יותר מכל המשבר הכלכלי של יוון.
ארגון ה EPA, הלוא הוא הרשות הגנת הסביבה האמריקאית, פרסם הוגעה כי עם המשך החקירה של הממונים בפולקסוואגן על כל הפרשיה הזו, נתגלה כי התוכנת ניהול הזו מותקנת בעוד דגמים בעלי מנוע דיזל 3.0 ליטרים V6 של פולקסוואגן, שמותקנים בדגמים שעלו על פס הייצור בין השנים 2013- 2014, לצורך הדוגמא-
פולקסוואגן טוארג,
פורשה קאיין 2015 ואפילו הדגמים של אודי שנמצאים כעת על פס הייצור: A6, A7, A8, A8L.
מאז תחילת הפרשה, בניגוד לכל הסברות, זו הפעם שראשונה בה נתגלה כי התוכנה הזדונית הזו מכויילת גם בדגמים חדשים של היצרנית. למרות הגילוי האחרון של המשרד להגנת הסביבה האמריקאי, בפולקסוואגן טוענים כי התוכנה כבר איננה נמצאת בשימוש ברכבי הקונצרן.