כצפוי וכמו כלל היצרניות שהולכות לכיוון של פיתוח רכב אוטונומי, ככל הנראה המכוניות האוטונומיות הולכות להיות הדור הבא בשוק הרכב העולמי. ניסאן היפנית לא מתכוונת להישאר מאחור, להפך היא אחת מ"מובילות הדעה" בתחום בתקווה שבסופו של דבר הפיתוחים שלה יגיעו לפס הייצור העממי. ניסאן הציגה בטוקיו רכב קונספט הנקרא IDS עם יכולת נהיגה אוטונומית ועיצוב עתידני. החדשה הכי מרעישה שניסאן מביאה היא תא נוסעים מודולארי שמתאים עצמו למצב הנהיגה של הנהג.
ניסאן IDS קונספט
2020 תחילת העידן האוטונומי
הניסאן החדשה מביאה איתה ערימה של טכנולוגיות חדשות לעבר שנת 2020, בא נקבע כי זו תהיה השנה הראשונה אשר במהלכה יעלו לכבישי העולם רכבים אוטונומיים. ראשי התיבות של IDS הם: Intelligent Driving System (מערכת נהיגה חכמה). ניסאן לקחו את המשמעות של ראשי התיבות האלה והלבישות עליהן מרכב עתידני שמסוגל לעלות על פס הייצור.
שלב הניסוי- ניסאן ליף אוטונומית
המערכת האוטונומית שתותקן ב IDS, נמצאת כרגע בשלבי ניסוי כאשר היא מותקנת בניסאן ליף האוטונומית. בינתיים, הליף מסוגלת לנווט עצמה לבד לעבר יעד כזה או אחר בזכות מצלמות היקפיות 360 מעלות המותקנות עליה. בכיר במחלקת המחקר של ניסאן, טקאשי נונדה, אומר כי המערכת האוטונומית מתעלה על יכולות הנהיגה של האדם האנושי. לפיו, האדם יכול להתרכז בדבר אחד ולעומתו, המכונית מסוגלת לבצע כמה פעולות ביחד.
לומדת את דפוסי הנהיגה של הנהג
האדם והמכונה
אחד הפיתוחים המרהיבים שה IDS מציגה הוא החיבור הטוטאלי בין הנהג לבין הרכב. ברמה הכללית ישנם תיבות הילוכים שמסוגלות "ללמוד" את אופי הנהיגה של הנהג וכך להתאים את קצב העברת ההילוכים לאופי הנהיגה. ברכב החדש של ניסאן, כל מערכות הרכב לומדות את דפוסי הנהיגה של הנהג: אופי השליטה בדוושות המצערת והבלם, משחק בהגה וכדומה. אם הנהיגה של הנהג היא מסוכנת במידה כלשהי, הרכב מסוגל לתקן זאת.
אחת מ"מובילות הדעה" בתחום בתקווה שתגיע לפס הייצור
ניסאן לא שיחררה מידע רב אודות ה- IDS, מלבד השימוש בסוללות ליתיום- יון עם קיבולת כפולה מאלה המותקנות בניסאן ליף. מה גם, שהסוללות לא מכבידות על הרכב מפני שהוא ברובו עשוי סיבי פחמן. ייתכן והדגם יחליף את הליף הנוכחית מעצם היותן דומות כל כך. מעבר לכך, ניסאן לא משתמשים במילה "אוטונומי" רק על מנת לפרסם טכנולוגיה כזו או אחרת, אלא היא מסמנת את עתיד הרכבים העתידיים "על אמת".