למרות שסובארו עשו צעד ענק לעבר הקדמה בדגם הנוכחי של הסובארו אימפרזה, עדיין לא קיימת משפחתית שזקוקה לסוג של מהפכה בכל הקשור לעיצוב וטכנולוגיה של רכב משפחתי. האימפרזה נמכרת בעולם בגרסת סדאן דיי משעממת, כזו שגם נמכרת בארץ, ולמרות זאת בשלוש שנים האחרונות, סובארו מנסים לרענן את ההיצע ולהביא רכב דינאמי וספורטיבי יותר, לפחות כמו המתחרות, שמוצג בתערוכות רכב כאלו ואחרות תחת השם VISIO.
סובארו אימפרזה חמש דלתות קונספט
אימפרזה קונספט 5 דלתות
סובארו חושפת בתערוכת טוקיו את הרכב שאליה היא ייחלה בתקופה האחרונה. סובארו הגיע לשלב המשמעותי בדרך והיא משיקה את האימפרזה קונספט חמש דלתות, כשמה כן היא. מדובר ברכב משפחתי במרכב האצ'בק חמש דלתות. הדגם החדש של האימפרזה יבשר את הבשורה על הדור הבא של המשפחתיות. אבל שוב, צריך לזכור שמדובר בקונספט. אם הדגם שיעלה לפס הייצור הסדרתי יהיה "נאמן למקור" יכול להיות שסובארו תזה לשינוי חיובי במחזור המכירות השנתי.
לומדים מאחרים (ומטעויות)
סובארו דיי השכילה בשנים האחרונות במהלך המחקר טרום- ייצור שעשתה. היא הקפידה לעקוב אחר המתחרה מבית היוצר של מאזדה, ה- 3, שתמיד הקפידה על חזות ועיצוב דינאמיים וספורטיביים. המרכב החדש של האימפרזה זוכה ליחידות תאורה אחוריות הזהות לאלה שמצויות ב B4 ובאאוטבק, קו המותניים של האימפרזה שכה לעיבוי קל וחושף חלונות צד נמוכים שמשרים ווירה ספורטיבית יותר. עם זאת, מידותיה של האימפרזה דומות לאלה של היונדאי i30: 440 ס"מ אורך, 188 ס"מ רוחב ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
הגיע הזמן לשינוי המיוחל
דור חדש לסובארו
הקונספט החדש של סובארו יהווה בסיס גם לדורות הבאים של ה XV, של הפורסטר, וכמובן של הלגאסי (B4). רוב הסיכויים שסובארו תתמיד בייצור רכבים עם מנועי בוקסר אופקיים, תיבות הילוכים אוטומטיות רציפות, הנעה כפולה ועיצוב "אמריקני משהו". אמנם לא נמסר שום פרט אודות יחידת ההנעה של האימפרזה החדשה, אך אנחנו רוצים להאמין שהמנוע שיוצמד לה יהיה לפחות המנוע הנוכחי של האימפרזה- 1.6 ליטר עם 114 כוחות סוס ותיבת שישה הילוכים רציפה.