'נוצות מוטוריות' זו ההגדרה המושלמת לרכבים קצוצי הגג שמצוידים במינימום אביזרים על מנת להפחית את המשקל הכולל של הרכב. לוטוס הייתה הראשונה להביא לנו רכב כזה הנקרא לוטוס 7- רכב ספורט ללא גג, מכיל צמד מושבים, הנעה אחורית ומינימום משקל. הרכב הזה של לוטוס הציג התנהגות כביש זריזה וקלילה מדהימה וכעת, יצרניות נוספות נכנסו לרשימת הייצור של הרכבים האלה.
ווהל 05. הנוצה המוטורית החדשה (צילום: יצרן)
'נוצות מוטוריות'
ההגדרה הזו לא כתובה בשום ספר רכב, לפחות על פי המידע שיש לנו. לא שאנחנו מנסים להמציא מילון מונחים חדש לעולם הרכב, אך לטעמנו זו ההגדרה המושלמת לרכבים בעלי משקל קל כל כך כמו זו המובאת אליכם בכתבה זו. בסקירה על רגל אחת אפשר למנות את מתחרות נוספות הנכנסות לקטגוריה החדשה "שהמצאנו", והן: ראדיקאל RXC500, KTM Xbow ועוד רבות וטובות. כעת, מקסיקו, ארץ הטאקוס, שולפת מתחרה חדשה לקטגוריה- ווהל Vuhl 05.
לא סובלת מעודף משקל
המקסיקנית החדשה דיי מזכירה את המתחרה מבית KTM, למרות שבה נראה כאילו השקיעו קצת יותר במקסיקו לגבי מרכב הרכב. הווהל 05 מבחינה חיצונית נראה 'רכב שלם' ביחס למתחרים, אך גם הוא סובל מחוסר בגג וחוסר שמשה קדמית. המושבים בווהל לא מרופדים, כאשר מעבר לחגורות בטיחות, קשתות התהפכות יצילו אתכם בשעת הצורך. כל זאת על מנת להשיל קילוגרמים מיותרים, גם כשזה בא על חשבון נראות, נוחות ואיכות נסיעה.
מנוע 'אקו-בוסט' של פורד בנפח 2.0 ליטר עם 285 כ"ס (צילום: יצרן)
יחידת הנעה וביצועים
הווהל 05 מצויידת במנוע מבית פורד בנפח 2.0 ליטר מוגדשים, מסדרת 'אקו-בוסט'. תחילה המקסיקנים חשבו להשתמש המנוע של אודי אך עקב משקל ורחש מנוע "שלא מתאים לווהל" בחרו במנוע של פורד. המנוע הזה מחלץ מעצמו 285 כוחות סוס ומומנט של 42.9 קג"מ ברכב ששוקל לא יותר מ 695 קילוגרמים. בכדי להבין על מה מדובר, היחס הספק/ משקל של הווהל עומד על 400 כ"ס לטון, כאשר לפורשה 911 טורבו S יש יחס של 350 כ"ס לטון. כמו שאמרתי- נוצות מוטוריות. המנוע מסוגל להביא את הווהל 05 להאצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות עם מהירות מרבית של 245 קמ"ש.
יצירת המופת המקסיקנית תקבל תג מחיר לא זול של 70 אלף דולר.