עולם הרכב עובר בתקופה האחרונה מעין מהפכה בכל הנוגע לאיכות הסביבה והפחתת מזהמים. היצרניות דואגות לייצר רכבים בעלי הנעה חשמלית היברידית ואפילו מימנית. בכתבה הבאה נביא שני רכבים של היצרניות מיצובישי והונדה, שאמנם סקרנו אותם בימים האחרונים, אך בשל ההתפתחויות בפרשת 'דיזלגייט' וכהמשך למהפכת ההנעה הירוקה, חשוב שנושאי איכות הסביבה יקבלו "בוסט" בצורה כזו או אחרת.
מיצובישי EX קונספט
קרוסאובר חשמלי חדש למיצובישי
היצרנית היפנית מיצובישי, חשפה לפני כמה ימים את ה
מיצובישי EX קונספט שלה. כבר שנים שהיצרנית משקיעה אינסוף מאמצים בפיתוח טכנולוגיות ירוקות, שראינו אותן בדגמים של האאוטלנדר, כך גם היא משקיעה במעבר הדרגתי להנעה חשמלית. הקונספט האחרון של מיצובישי, ה-EX, למעשה מכווין אותנו לכיצד מיצובישי רואה את העתיד בסגמנט הקרוסאוברים. על פי מיצובישי, ה- EX קונספט מצויד בצמד מנועים חשמליים המפיקים ביחד 187 כוחות סוס ובסוללת ליתיום איון המספקת טווח נסיעה של 400 ק"מ.
הונדה מימנית
הונדה היפנית תציג בתערוכת הרכב בטוקיו את הרכב המימני הראשון שלה-
הונדה FCV. הרכב החדש של הונדה, הוא רכב הפועל על מנוע המוזן במימן ללא בערה פנימית. הוא יוצא כתגובה לייצור של הטויוטה מיראי שכבר משווק ביפן מסוף שנת 2014. הרכב המימני הוא הנקי ביותר בעולם הרכב, למעשה הפליטה היחידה שיש לו היא מים. מערכת ההנעה של הונדה תביא אותה לנסיעה של 700 ק"מ באמצעות טכנולוגיית הנעה שהונדה בחרה לא לפרסם לבינתיים. לפי שעה, ההונדה FCV צפויה להציף את הכבישים ביפן החל ממרץ 2016.
הונדה FCV מימנית
טויוטה מיראי
ה
טויוטה מיראי החדש נחשפה כבר לפני מספר חודשים. הדגמים הקודמים של המיראי נמצאים בשימוש ביפן כבר מאז סוף שנת 2014. כעת, טויוטה חושפת פרטים נוספים אודות המיראי שצפויה להגיע לשוק האירופאי ואלי גם לארץ (ספק גדול). המנוע של המיראי מסוגל להפיק 155 כוחות סוס ומסוגל להאיץ את המכונית ממצב עמידה למאה קמ"ש ב 9.5 שניות, כאשר המהירות המרבית עומדת על 178 קמ"ש. טווח הנסיעה המקסימלי של המיראי החדשה עומד על סביבות ה- 480 קילומטרים, כאשר ניתן לתדלקה במימן.
טויוטה מיראי החדשה