לפני שחצי שנה החברה לישראל ניתקה את קשריה העסקיים עם היצרנית הסינית 'קורוס' עקב הפסד של 650 מיליון דולר. כעת, קורוס חושפת את הרכב החשוב ביותר שלה, שייתכן שיטלטל מעט את מנהלי החברה לישראל- SUV 5. את כוונותיה של קורוס לשווק את הדגם החדש בשוק האירופאי, הם בחרו להראות בעזרת חשיפתו במהלך תצוגת אפנה במילאנו, ולא בתערוכת הרכב המסורתית של סין.
ניסאן קשקאי. אחד המתחרים של הקורוס SUV 5
קצת על העיצוב
עיצובו של הקורוס SUV 5 מזכיר מעט את זה של ה
מאזדה CX5 וגם את זה של ה
ניסאן קשקאי. רוב הסיכויים שגם מולם הוא יתחרה בסגמנט האירופאי. העיצוב של בסך הכל נראה טוב. החזית שלו מזכירה מאוד את זו של הקיה סורנטו, רק בממדים קטנים יותר ואילו החלק האחורי מזכיר דגם מוגבה של הקיה סיד קופה. בחלק התחתון של החלק האחורי מונח "דפיוזר" בצבע כסוף המעוגן על ידי זוג צינורות מפלטים.
נתונים טכניים
קורוס הסינית לא חשפה עדיין נתונים טכניים אודות ה SUV 5. למרות זאת, אנו יודעים שההיצע של קורוס כולל בתוכו בין היתר מנוע 1.6 ליטר בנזין, כאשר אחד מפיק 125 כוחות סוס ו 16 קג"מ והשני מוגדש בטורבו ומסוגל להפיק 154 כוחות סוס ו 21 קג"מ. המנוע המוגדש קיים בקורוס 3 שמסוגלת לזנק ל 100 קמ"ש ב 9.7 שניות בעזרת תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים.
מאזדה CX5. אחד המתחרים של הקורוס SUV 5
קורוס- מה קורה שם?
לא ברור מה יהיה עתידה של קורוס, שכן התחזית הרווחית של היצרנית לא בדיוק ניבאה את עצמה. הקורוס 3 אמור היה להיות רכב מאוד פופולארי, אך בפועל מסםר המכירות אפיל לא מגרד את התחזית האופטימית להשגת 150,000 מכירות. דרך אגב, זו גם הסיבה שהישראלים בחרו להתנתק מקורוס. למרות זאת, ייתכן ובעזרת הכניסה לסגמנט הנחשק ביותר בעולם הרכב, הקורסאוברים, קורוס הסינית תצליח להרים עצמה מהקרשים.