היצרנית היפנית טויוטה, אפשר לומר שהיא חלוצה בכל מה שקשור להנעה אלטרנטיבית של רכבים. היא הראשונה שהחלה את הייצור הסדרתי של הרכב ההיברידי- טויוטה פריוס וכעת היא גם הראשונה שמשלבת רכב מימני בשוק הרכב העולמי.
טויוטה מיראי החדשה- הדגם האירופאי
טויוטה מיראי האירופאית
כמה ימים לאחר החשיפה הרשמית של הטויוטה פריוס החדשה, שהדגם הבזה הוא מהפכה בפני עצמו בעולם הרכב, טויוטה דואגת לשמור על עצמה בכותרות ומתכוננת ליצור מהפכה נוספת, מכונית תא הדלק. טויטה מיראי הוא רכב מימני ראשון מסוגו שמשווק ביפן כבר מסוף שנת 2014.
ההבדל בין היברידית למימנית
רכב מימני שונה מרכב היברידי כמעט בכל פונקציית הנעה שאפשר לחשוב עליה. ההבדל בין רכב היברידי, שמונע בעזרת סוללה חשמלית ולרוב המערכת ההיברידית משודכת למנוע בנזין, רכב מימני אין שימוש במנוע בעירה פנימית (מנוע רגיל) בכלל. יחידת ההנעה ברכב מימני היא חשמלית לחלוטין. למעשה ייצור החשמל ברכב כזה מופק ממימן ומהחמצן המצוי באוויר, כך שהתהליך ירוק לחלוטין ונקי לגמרי. למעשה, הפליטה היחידה שהרכב המימני משאיר אחריו הוא מים היוצאים דרך האגזוז.
מנוע מימני המספק טווח נסיעה של 480 קילומטרים
נתונים טכניים על הדגם האירופאי
כאמור, הטויוטה מיראי החדש נחשפה כבר לפני מספר חודשים. הדגמים הקודמים של המיראי נמצאים בשימוש ביפן כבר מאז סוף שנת 2014. כעת, טויוטה חושפת פרטים נוספים אודות המיראי שצפויה להגיע לשוק האירופאי ואלי גם לארץ (ספק גדול). המנוע של המיראי מסוגל להפיק 155 כוחות סוס ומסוגל להאיץ את המכונית ממצב עמידה למאה קמ"ש ב 9.5 שניות, כאשר המהירות המרבית עומדת על 178 קמ"ש. טווח הנסיעה המקסימלי של המיראי החדשה עומד על סביבות ה- 480 קילומטרים, כאשר ניתן לתדלקה במימן. מה שמקנה רוטינת תדלוק זהה לזה של רכב בעל בעירה פנימית, המתאים להרגלים של רוב הנהגים.
אמנם תג המחיר של המיראי בדגם האירופאי לא נמסר וכך גם מועד הגעתה לאולמות התצוגה באירופה או בישראל, אך סביר להניח שהדברים האלה יבואו בהמשך ויחשפו בקרוב.