היצרנית הגרמנית אופל, מעבר לכך שבתקופה האחרונה מביאה שורה של רכבים חדשים שטרם נראו בארץ כמו אופל מוקה, אופל אדם ושורת דגמי ה OPC, מחליטה כעת לשדרג את צי רכבי המשפחתיות שלה ולמעשה מכריזה על קפיצת מדרגה בסגמנט. אופל אסטרה, שהגיעה לעולם בשנת 1936 בשמה המקורי 'קאדט' מגיעה לארץ בדורה ה 11, כאשר מאז השקתה לפני כ 80 שנה רשמה 24 מיליון מסירות. אופל אסטרה- הבשורה החדשה בסגמנט.
אופל אסטרה החדשה
אופל עוברת שדרוג
תקני זיהום האוויר החדשים לא משאירים הרבה ברירות ליצרני הרכב בעולם. אופל החליטה בעקבות כך, לנצל את המדרון החלקלק שהיצרנית פולקסוואגן נקלעה אליו והחלה לשפר את דגמיה. אופל החליטה כי האסטרה החדשה תהיה בעלת משקל קל יותר, אווירודינאמית יותר, ותעלה לשיווק עם היצע מנועים מוגדשים ידידותיים לסביבה בהרבה מהדגם הנוכחי. האופל החדשה משילה מעצמה 200 קילוגרם ממשקלה. בנוסף לדיאטה המרשימה הזו, אופל משפרת את התנגדות האוויר של האסטרה על ידיי כך שקיצרו את המרכב ב 4.9 ס"מ, הנמיכו את המרכב ב 2.5 ס"מ ושידרגו את מבנה המתלים על מנת לשפר את זרימת האוויר מתחת למרכב. התוצאה היא 0.285 CD בהתנגדות האוויר.
היצע מנועים משודרג
בנוסף לשיפורים שצוינו קודם, אופל מציעה היצע מכובד של מנועים מוגדשים בנפחים משתנים של מ-1.0 ליטר ועד ל-1.6 ליטר, עם הספקים שנעים בין 105 ל- 200 כ"ס. המנוע החלש ביותר בנפח 1.0 ליטר מספק 105 כ"ס ומביא איתו בשורה בצריכת הדלק של 23.8 ק"מ לכל ליטר בנזין, עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלת מצמד בודד (לא יגיע לישראל). אחריו עומדת האסטרה בנפח 1.4 ליטר שמפיקה 150 כ"ס מרשימים, שמשודכים לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם צריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר. אחריה, אסטרה 1.6 ליטר עם 200 כ"ס בעלת תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. המנוע האחרון הוא טורבו-דיזל 1.6 ליטר המפיק 136 כ"ס עם צריכת דלק של 29.4 ק"מ לליטר.
היצע רחב של מנועים ירוקים
יופי של אוטו
היופי אף פעם לא היה עקב אכילס של אופל. כך גם האסטרה החדשה. היא מעוצבת בצורה דינאמית, מושכת וצעירה וכמובן שצבעים עזים משלימים את הדימוי המודרני. כעת, לאחר הקיצוצים בממדי הרכב, התמונה המושלמת מופיעה לפניכם, כמובן שעל טעם וריח אין ויכוח, אבל אי אפשר לומר שהאסטרה זה רכב לא יפה. למרות הקיצוצים, מרחב הפנים של האסטרה לא נפגע. נוספו 3.5 ס"מ לברכיים ועוד 2.5 למרחב הראש. הרכב מעניק לנוסעיו דשבורד מודרני כמו שרק הגרמנים יודעים לעשות, כאשר במרכז הקונסולה יושב לו מסך מולטימדיה בגודל "8 בכולל חיבור לווי-פיי וממשק מלא עם מכשירי אפל, בעזר מערכת ה on-star של אופל. כמובן שהיא מצויידת בשלל מערכות הבטיחות החדישות והמתקדמות שיש לעולם הרכב להציע, החל ממערכות התראה על שטחים מתים ועד למערכות אוטונומיות ואדפטיביות.
שדרוג באווירודינאמיות, בצריכת הדלק ובמשקל הרכב